„Учителите в детската градина играят, за да научат повече“ е първият обучителен курс от новият проект на ДГ №8 „Българче“ – „Всеки ден с усмивка в детската градина“, по Програма Еразъм+. През месец октомври екип от детската градина посети град Аликанте, Испания. С игри, креативност и колаборация между учители и обучители, бяхме въведени в методологията на холистичния метод „Умните учители играят“ /SmartTeachersPlayMore/, споделя директорът Даниела Михова.
Участниците в обучението се запознават с методологията „Играй, за да научиш повече(PTLM)“, разработена от Сара Джейн Антъни и Кристин Ейнарсдоттир. Този исландски подход на преподаване е вдъхновен от спорт, разказване на истории, релаксация и йога дейности и насърчава мултимодално обучение, включващо визуални, слухови и други дейности. Използването на подхода PTLM доказано повишава благосъстоянието както на децата, така и на учителите като основно е насочен към деца от 2 до 7 години. Като холистичен подход, той дава възможност на децата да работят върху когнитивни, физически и социални умения едновременно.
Ново проучване показва, че децата трябва да се движат повече, за да се чувстват добре. Smart Teachers Play More педагогиката се фокусира върху силата да се движиш, докато учиш. Децата най-лесно запомнят чрез движение! С тази методика учителите откриват как да ангажират децата в обучението по забавен и мотивиращ начин.
Със забавни и ефективни игри за памет и релакс, имахме възможността да разберем как се постигат бързи и ефективни резултати в обучението на децата от две до седем години. Запознахме се с игри за пресъздаване на литературно произведение с помощта на епизодични картини; игри с предмети предизвикващи положително настроение, което е свързано с гъвкаво творческо мислене. Чрез въвеждане на метода „Nowminutes“ /Спокойна класна стая за малките деца/, овладяхме игри за „тишина“, дишане, внимание и mindfulness метод, който се използва едновременно за учители и деца в Исландия. Въвеждане в практиката #nowminutes чрез прости игри и занимания включваше осъзнатост, дихателни упражнения, релаксация, позитивизъм и благодарност! Освен многото когнитивни ползи като подобрена памет и умения за внимание, тези дейности ни позволяват да забавим темпото и да регулираме емоциите си, помагайки ни да се отнасяме към другите и себе си с повече разбиране!, разказва още Даниела Михова.
Друг метод, усвоен в обучението, е „тестото за игра“ /Playdough/. Пластичните свойства на Playdough (тестото за игра) го правят чудесен инструмент за откриване, създаване и изследване. Той се използва в свободни и обучителни дейности. Обсъждането на това, което правят децата с него, и какво са направили, помага за изграждането на творчески и комуникативни умения, умения за работа в екип.
Екипът на детската градина представи пред участниците от Финландия, Франция, Естония, Хърватия, Словения, Холандия, Унгария, Германия и Швеция игри и добри практики от работата на ДГ 8 „Българче“.
Част от игрите и заниманията се проведоха на прекрасният плаж Постигет в Аликанте, който е сред най-добрите плажове на Средиземно море. Имахме удоволствието и шанса да посетим този град, който съчетава история, дух, красиви плажове очарователни цветни улички и много слънчево настроение -всичко това е Аликанте. Друг град, който ни очарова е Алтея, със своята старинна архитектура и средиземноморска атмосфера. Това китно рибарско градче е разположено на върха на хълм, на чиято най-висока точка се издига камбанарията на енорийската църква „Дева Мария от Консуело“.
„Създадохме нови приятелства, завръщаме се пълни с идеи и страхотни спомени“, допълни още директорът на ДГ 8 „Българче“.