
В търговията с автомобили освен покупката, лизинга и колите под наем, има и нова форма, наречена абонамент за кола. Този вариант е малко по-гъвкав от лизинга. Според проучване, абонаментът за кола тепърва ще развива своя потенциал. Той предлага на клиентите гъвкава опция за временна мобилност на фиксирана месечна цена, която включва всички разходи с изключение на зареждането с гориво. Това може да привлече с интересни стимули както частните лица, така и собствениците на автомобилните паркове, както показва проучването, поръчано от стратегическата консултантска компания Corporate Value Associates (CVA) относно очакванията на клиентите и пазарния потенциал на абонаментите за автомобили в Германия.
Пазарното проучване, проведено от Dataforce, показва мотивите на клиентите, които са заинтересовани от абонамент за кола. Основната причина е пълният преглед на разходите за ползване на абонамент за автомобили в частна среда (51%). 37% от анкетираните частни лица посочват като допълнителна причина изпробването на нови технологии и задвижвания. Почти една четвърт (23%) не искат да се ангажират за по-дълго време с нито една категория превозни средства и затова са положителни настроени към гъвкавия абонамент.
По отношение на цената абонаментът за кола е по-висок от традиционния лизинг, поради своята гъвкавост по отношение на продължителността, но остава значително по-евтин от кола под краткосрочен наем.
Абонаментът за кола е предназначен за клиенти, които се нуждаят от превозно средство по-дълго от традиционния автомобил под наем, но е вероятно да искат да го използват за по-малко от нормалния период на лизинг от две до четири години. Абонаментът за кола е технически и юридически договор за наем и това носи, наред с други неща, решителни опростявания в онлайн продажбите.
Германският абонаментен пазар в момента все още е сравнително малък с около 50 000 абонамента през 2020 г. С очакван темп на растеж от 50 до 70 процента годишно, пазарът ще нарасне до съответен размер от 400 000 до 700 000 абонамента до 2025 г., като две трети от него ще бъдат доминирани от частни клиенти, прогнозира проучването.
Абонаментът за кола е от стратегическо значение за доставчиците, тъй като ще се развива динамично. За доставчиците на автомобили под наем и лизинговите компании абонаментът за автомобили ще бъде част от техния пазар. Клиентите с автопаркове изискват повече гъвкавост и по-кратки срокове, се казва още проучването.
NBP.bg