Искаме да наложим качествени продукти на добра цена, старозагорци да са сред най-големите консуматори на риби, казва Георги ГЕОРГИЕВ, управител на дружеството
До края на юни „Брадърс комерс“ ООД Стара Загора очаква първи доставки на риба и рибни продукти от Nordic Seafood, която е собственост на световния лидер в риболова и преработката на риба NISSUI-Япония. За нас най-важното в бизнеса е да имаме сериозен партньор, на който можем да разчитаме, казва управителят Георги Георгиев. Все повече както по света, така и в България, се говори за здравословно хранене. То включва консумация на риба и рибни продукти. Направихме проучване, което показва, че българинът консумира на годишна база от 4 до 5 кг на глава на населението, което е най-ниски нива в Европа. Заедно с туристите през летния сезон стигаме до 9 кг. За сравнение, следващите нива са 18-25 кг. Зададохме и въпроса „защо“. Оказа се, че хората имат желание да консумират риба и рибни продукти, но те са или на много високо ценово ниво, или не знаят как да ги приготвят, нямат суровина. Нашите готвачи не са по-лоши от гръцките, или пък от тези в съседните страни, но суровината, която стига до тях, не е на нивото, на което работят съседите ни. Разглеждайки рибите, рибните филета и морски деликатеси, стигнахме до заключението, че има какво да се свърши в България за развитието на тази група. На нашия пазар основните доставчици са малко
набляга се по-скоро на спот-сделки
т.е. закупуване на по-големи количества на атрактивни цени. Няма регулярен пазар. Когато даден вид скарида, октопод, който е купен на добра цена, свърши, доставчикът търси друга добра цена, без да се съобразява с марка, произход. Оттам се получават различни продукти, които ресторантите трябва да сервират. Това затруднява. Има и друго – готвачът следва да притежава знания и умения как да обезкости и филетира рибата, какво да направи с остатъчните части. Ако ние като доставчици подсигурим готови, филетирани порции, които само за 3-5 минути се приготвят и сервират, ще улесним максимално готвачите. Поради тази причина отидохме в датското подразделение на NISSUI – Nordic Seafood, което държи в наличност 6500 тона деликатесни филетирани рибни продукти, разполага със собствени кораби за улов, собствена ферми, закупчици. Също като нас и те имат готвачи, които ходят да обучават. Първата ни среща с Nordic Seafood беше преди една година, сега лично ни поканиха, за да ни предадат 25-годишния си опит. На едно и също мнение сме – този пазар има бъдеще в България. Влизахме в лабораториите им, видяхме как се взимат проби, тествахме произволни партиди. Самият аз бях приятно изненадан от еднаквостта им, защото голяма част от продуктите не са аквакултури, а диви. Работи се с много висок стандарт на приготвяне и проследяване на целия процес, споделя Георгиев.
„Брадърс комерс“ ще си партнира с Nordic Seafood за готови рибни заготовки – висококачествени, с постоянно качество, в група сьомга, група филета и цели риби, група черупчести, група мекотели и панирани продукти. Идеята е да предложи на родния пазар качествен продукт, заедно с рецептури на своите топ готвачи, с което
старозагорецът да стане един от най-консумиращите риби
и то качествени риби. Съгласно мотото им „Качествената храна не е задължително скъпа“, те ще са на много добри, приемливи цени, по-ниски от Гърция, подчертават от дружеството. Асортиментът е 1600 позиции, видовете филета, грамажи се подбират от топ готвачите на „Брадърс комерс“. До края на юни първите доставки ще са факт, след което започват демонстрации, срещи с ресторантьори.
От рибните изкушения, които максимално улесняват, ще могат да се възползват хотелиери и ресторантьори, фирми за кетъринг, ще има и количества за продажби на дребно, в магазинната мрежа. Голяма част от хората нямат самочувствието, че могат да си приготвят риби. Но качествената риба е лесна за приготвяне, не е като месото, категоричен е Георги Георгиев. Ние ще предлагаме рибата и със специални гарнитури, сосове, които също са качествени, т.е. цялостни ястия, целта ни е не само да предложим вид заготовка, а цялостна визия, как тя ще изглежда в чинията, придружена с калкулации. Топ готвачите ще разкриват с каква гарнитура и сос, как да бъде сервирана съответната риба. Те са готови да предадат опит, да споделят цялата информация на всеки, който я желае.
Продуктите в магазините също ще бъдат грамирани, потребителите ще могат да си купуват точен брой порции. „Брадърс комерс“ въведе рибен асортимент – охладени ципури, лаврак, сьомга, деликатеси, преди две години, но досега липсваше цялостна концепция, която да предложи на своите партньори. Сега въвеждането на
новите филета и рибни заготовки ще върви паралелно с новите техники на готвене
и който има желание, ще получи информация. Иска ни се във всеки ресторант в Стара Загора да има висококачествени рибни ястия, не само пъстърва. В среден клас заведения едното хранене седмично да се замести с вид риба и да бъде на добра цена, не по-скъпо от свинско, пилешко… Това ни е идеята, да стане масово, казват от „Брадърс комерс“. Разбира се, ще има и екзотични продукти – стриди, снежен рак, краб… – NISSUI е световен производител!
NBP.bg, Дима ТОНЕВА