Германският производител представи новото, девето поколение на втория по популярност модел в историята си – Passat. Той дебютира преди 50 години, като до този момент от него са продадени над 30 млн. бройки, като по този показател Passat отстъпва единствено на Golf.
Новият Passat ще се предлага единствено като комби, като то е пораснало на размери спрямо своя предшественик. Благодарение на по-голямото разстояние между двете оси е осигурено повече място за пасажерите на втория ред седалки, както и по-голям багажник.
Сериозни промени има и в салона, където достъпът до почти всички функции ще става през 12,9-инчов сензорен дисплей. Той се предлага още в базовия вариант, а срещу допълнително заплащане екранът на информационно-развлекателната система може да бъде увеличена до 15 инча. Напълно дигитален 10,25-инчов инструментален приборен панел е стандартен за модела.
Купувачите ще избират между четири нива на оборудване Passat, Business, Elegance и R-Line. За модела са достъпни три бензинови, три дизелови и два plug-in хибридни варианта на задвижване. Бензиновите са са с технология „мек“ хибрид, като най-малкият получава 1,5-литров двигател със 150 к.с., а по-големият е с 2,0-литров, развиващ 204 к.с. или 261 к.с. Във втория случай задвижването е към четирите колела.
Дизелите са 2,0-литрови в три варианта на мощност – 122, 150 и 193 к.с. Първите два са с предно предаване, а най-мощният – с 4х4. Всички бензинови и дизелови версии на новия Passat са със седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Plug-in хибридите, които се зареждат от електропреносната мрежа, ще бъдат предлагани под името „eHybrid“. Базовият развива 201 к.с. и 350 Нм, докато по-мощният получава 268 к.с. и 400 Нм, което го прави най-мощният Passat на пазара. Тези два PHEVs получават 1,5-литров TSI, шестстепенна DSG и батерия с капацитет 19,7 кВт/ч, която осигурява 100 км пробег само на електричество.
Източник: actualno.com