Италианската марка суперавтомобили Lamborghini се насочва към исторически момент от своето развитие – продажбата на 10 хил. автомобила за една година през настоящата 2023-а. Това заявява главният изпълнителен директор на компанията Щефан Винкелман, цитиран от Ройтерс.
Автомобилният гигант отчита ръст на печалбата и на приходите за първите шест месеца на годината. Продажбите за първото полугодие достигат 5341 превозни средства, което е ръст от 4,9% на годишна база. Данните показват, че най-големият пазар на марката, която е собственост на Volkswagen Group, са САЩ. Там продажбите на автомобили достигат 1625 броя.
От ръководството на автомобилната компания, отчитат факта, че пазарът в момента е несигурен. Но въпреки това, прогнозата за 10 хиляди исторически продажби през 2023 г., изглежда изпълнима цел. Според Винкелман, това не трябва да е на всяка цена. Но е важно да покажем какво е състоянието на компанията и колко голямо е желанието на клиентите да купуват нашите автомобили, допълва изпълнителният директор на Lamborghini.
Компанията разчита на заможните си клиенти, като тази година фокусът към тях е успешният SUV Urus, който се предлага на пазара за около 200 хил. евро преди данъчно облагане. Данните сочат още, че през 2022 г. компанията е доставила над 9200 автомобила.
Освен това, Lamborghini инвестира 1,9 млрд. евро до 2027 г. в прехода си към хибридни и електрически автомобили, като се очакват допълнителни инвестиции. По-рано през 2023 г. бе представен и първият плъгин хибрид на компанията – Revuelto, който се присъединява към 10-цилиндровия спортен автомобил Huracan и модела Urus в настоящата гама. Догодина серията ще стане изцяло хибридна с новия Urus и с нов спортен автомобил, който ще замени Huracan.
Lamborghini планира да пусне и първия си изцяло електрически модел през 2028 г., три години след този, обещан от най-големия си конкурент Ferrari. През 2029 г. пък е планирана версия на Urus с батерия. Щефан Винкелман е категоричен: „Това, което има значение, е да бъдем там в правилния момент, когато знаем, че сме в най-добрата си форма и пазарът е готов“.
Данните сочат още, че конкурентната компания – Ferrari, чиято централа се намира на по-малко от 40 км от тази на Lamborghini, е доставила повече от 13 200 автомобила през 2022 г.
За публикацията е използвана информация на Investor.bg