Компанията си запазва лидерството при най-висока норма на печалба в автомобилната индустрия, основните продажби се падат на моделите 296 GTB, Roma и Portofino M

Ferrari остава лидер с най-висока норма на печалба в автомобилната индустрия. Отчетите на компанията за второто тримесечие на годината показват спад на продажбите – с 63 бройки до 3392 единици, но оперативната печалба нараства с 29,7% (спрямо 25% за същия период на миналата година).
Това означава, че Ferrari получава 29,7 цента от всяко евро при продажба на автомобили, като това обаче е преди да се платят данъци и всякакви финансовия такси. За сравнение, средният показател за автомобилната индустрия е 7,5%.
Основните продажби се падат на моделите 296 GTB, Roma и Portofino M, докато 296 GTS и 812 Competizione A все още набират скорост. През тримесечието стартираха и първите доставки на на Purosangue, като и приемът на поръчки за Daytona SP3, който върви по план.
Що се отнася до разпределението на продажбите по географски район, тримесечието отбеляза силно възстановяване в зоната на EMEA, където се отчита 241 повече продадени автомобила или общо 1638 (+17% спрямо миналата година). В Северна и Южна Америка се отчита спад с 17,5% (-184 автомобила), докато континентален Китай, Хонконг и Тайван остават на нивата от преди година (-19 единици). В останалата част от Азиатско-тихоокеанския регион също има спад – с 15,6% (-101 доставки ).
Четирите хибридни модела представляват 43% от общия брой продажби на Ferrari, като колите със смесено задвижване – ДВГ и електромотор, са удвоили резултата си от миналата година.
На обратния полюс обаче са приходите от продажбата на двигатели, които са намалели с 27 млн. евро. Това е с 33% по-малко от 2022 г. и се дължи на изтичането на договора с Maserati. Както е известно, италианската марка се сбогува с V8 моторите и ще разчита на електрическо задвижване.
Източник: Investor.bg