Платформата за употребявани автомобили Carvago, заедно с Чешкия технически университет в Прага, разработи изкуствен интелект (AI) за пазара на употребявани автомобили. Предназначен е за извършване на прецизна оценка на съответния употребяван автомобил с цялостен и бърз анализ на текст и изображение.
Всеки ден в цяла Европа се рекламират милиони предложения за употребявани автомобили. Информацията, необходима за определяне на стойността на автомобила, често липсва. Събирането на тази информация ръчно е почти невъзможно предвид количеството реклами. Алгоритъмът, разработен от Carvago и Техническия университет в Прага, може да определи цената на превозното средство въз основа на типа, възрастта и оборудването на превозното средство. Цената, определена от AI, се отклонява средно само с два процента от действителната продажна цена.
Първо, системата прави ценова оценка на базата на често неструктурираните текстове в рекламите. AI филтрира информация за оборудването на превозното средство, минали ремонти или чековата книжка от текстовете. След това AI отива още по-далеч – в допълнение към текстовата оценка на цената, AI също анализира приложените снимки на превозни средства. При това тя проверява състоянието на боята на автомобила, джантите и съответното специално оборудване.
Томас Трънка, ръководител на екипа за данни на Carvago, обяснява новите възможности, които AI предлага за объркващия пазар на употребявани автомобили: „Девет от десет употребявани превозни средства се рекламират без номер на шасито, което означава, че трябва да отделим много време за определяне на необходимата информация. Към всяка обява получаваме снимки, както и информация за автомобила, пробег, цена, задвижване, техническо оборудване и описателни текстове, които често са неточни, съдържат печатни грешки и са неясно формулирани. Ръчната обработка на тези данни едва ли е възможна и може да се извърши много по-ефективно от AI.“
Източник: auto-press.net