!["Нолина" ЕООД навърши 20 години "Нолина" ЕООД навърши 20 години](https://www.nbp.bg/nbp/wp-content/uploads/2017/07/nolina-ekip-28-17-280x187.jpg)
Диньо и Любка Димови и Анелия Христова с партньорките от „ПинарПласт“ – Турция Серкан Чифтеоглу (вляво) и Ясмин Бекар (вдясно)
Над 160 гости отпразнуваха юбилея на компанията в хотел „Калиста“ на Старозагорски минерални бани
На 7 юли „Нолина“ ЕООД-Стара Загора, която е водещ доставчик с най-голям пазарен дял у нас в сферата на PVC-облицовки и профили, навърши 20 години. По случай годишнината и успешно извървяния бизнес път на компанията в 4-звездния спа хотел „Калиста“ на Старозагорски минерални бани се състоя празнична вечер, на която присъстваха много гости, партньори и приятели от страната и чужбина.
Водещ на тържеството беше популярният радио и телевизионен водещ Драго Симеонов. Емоционален, развълнуван и горд Диньо Димов откри и представи компанията като разказа за началото преди 20 години. 1997-ма е година, която хората от нашето и няколко поколения преди и след нас винаги ще помним заради изпитанията, пред които бяхме изправени като народ и държава, сподели той. Но предпочитам да сложа акцент на стимула, в който тя се превърна, за да търсим начин да създадем бизнес и да участваме активно в изграждането и развитието на нормална бизнес среда. Дали е било лесно или трудно, няма значение. Важното е, че ние го направихме възможно, каза управителят на „Нолина“ ЕООД. Той призна, че идеята за семейния бизнес била негова – при ремонт у дома установил липса на продукти и пазарна ниша, а семейството му прегърнало идеята. Разбира се, имало и притеснение от неизвестността, но убедеността и вярата им дала силата да превърнат „Нолина“ в мечта. Откъде идва името „Нолина“? Това е
красиво, устойчиво растение, любимо на съпругата
на Диньо Димов – Любка Димова. Познато е още като Дървото на пътешественика. С емоционални и сантиментални вещи и артефакти гостите имаха възможност да станат съпричастни на значими събития през тези 20 години, като… факс от Белгия с решението на световната компания DumaPlast да избере „Нолина“ за представител за България и Югоизточна Европа,
Серж Де Ридер, мениджър маркетинг и реклама на световния лидер в сферата на PVC облицовки и профили DumaPlast, поздрави рождениците и гостите, изказа задоволство от общата работа и декларира подкрепата си и за следващите 20 години. Сред гостите на старозагорската компания бяха и партньорите от „ПинарПласт“-Турция в лицето на техните собственици Ясмин Бекар и Серкан Чифтеоглу, Моника Обеада – търговски мениджър за Европа на полската компания Decora, Георги Гьошев – търговски мениджър на датската компания „Примо профили“, експорт мениджъра на „Американ сайдинг“ Харун Оздил, които също поздравиха гостите. С респект и нескрита емоция те изразиха удовлетворението си от съвместната работа с „Нолина“ ЕООД.
Гордея се с това, че сме най-добрата логистична фирма в България
сподели за НБП Диньо Димов. Работим със световни лидери. Наши клиенти са големи български вериги и фирми, доказали себе си и утвърдили името си на българския пазар. Започнахме трима, днес сме 50 души. Проспериращата и изцяло българска фирма „Нолина“ се превърна в един от най-високите еталони за професионализъм и пример за бизнес устойчивост в страната. Компанията продължава да разширява партньорствата си извън страната. Запазвайки своята идентичност, с присъщата си упоритост и търпение компанията продължава да следва целите си.
Собственикът на старозагорската фирма споделя още, че отдава успеха на последователните действия и всеотдайността на всички от екипа, на хората, с които „Нолина“е работила и с които продължава да работи. Сам човек нищо не може да постигне, казва Диньо Димов. Трудности винаги е имало. Особено трудно ни бе в първите години, когато започнахме с минимални средства и нямаше кредитиране от банките. В момента банките ни ухажват, каза той. С добрия подбор на професионалисти и тяхната всеотдайност вървим напред.
На тържеството
бяха представени всичките 50 служители – най-многобройният търговски екип в бранша
който покрива изключително разнообразен и широк спектър от експертиза и умения. Дължимото бе отдадено и на мениджърския екип – Лидия Лачева – финансов мениджър, Анелия Христова – мениджър маркетинг и реклама, Димитър Христов – регионален управител на офис-София, Бранимира Стоянова – технически сътрудник, Димитър Ботев – мениджър логистика, и Ивелин Марков – ръководител на търговския екип.
„Нолина“ започва дейност през 1997 г. с 350 кв. м складова база под наем в Стара Загора, три години по-късно има складове и в София и Варна. Шоурумът й в Стара Загора е открит през 2007 г., а базата в Бургас – 2010 г. През 2016 г. „Нолина“ открива в София собствени 3000 кв. м складова площ и 500 кв. м шоурум, като общата й складова площ е вече 6000 кв. м. Към момента редовните й клиенти дистрибутори са 800 – включително всички национални вериги и строителни хипермаркети. Освен търговия на едро и дребно с материали за сухо строителство, „Нолина“ развива и строителна дейност. През изминалите 20 години е участвала в строителството на множество обекти на територията на цялата страна. Последният годишен финансов отчет на компанията сочи ръст от около 8-9%. Това е и
целта на компанията – ежегоден, устойчив ръст, развитие
подобряване условията на труд, повишаване на заплатите на екипа.
В плановете й за 2017 г. е превръщане на транзитните складове в Пловдив и Велико Търново в шоуруми и магазини за директна продажба.
На празничната среща бяха презентирани световни иновации – съвсем нов продукт, патентован преди месец в Белгия – водоустойчив паркет за под и специални облицовки за бързо реновиране на мокри помещения, които „Нолина“ ще предлага следващата година. В областта на декора също бяха показани съвсем нови продукти – подови первази, които предстои да се предлагат на българския пазар.
Накъде върви браншът? Продуктите от вида направи си сам са със значителен ръст в световен план, обяснява Диньо Димов. Хората търсят продукти, с които лесно да се справят сами, като пестят пари за монтаж. В България пък се усеща липсата на майстори, покачване на цената на труда, което оправдава нашето очакване за още по-осезаемо развитие на пазара на нашите продукти. С тях клиентите ни могат сами да реновират дома си. В тази посока работят и самите производители, ненапразно мотото на DumaPlast е
„И жената може да реновира банята“
В празничната вечер по случай 20-ата годишнина на „Нолина“ звучаха тъпани и гайди, танцова формация „Етно Зара“ взриви сцената с български народни танци, за доброто настроение допринесоха и прекрасните „Ню бегининг“. На рожден ден като на рожден ден – разрязването на огромна торта и тържествена заря бяха един подобаващ завършек на празничната вечер.
По случай 20-годишния юбилей „Нолина“ обяви промоция от -20% на 20 продукта за 20 дни. От 10 юли до края на месеца с приложен в НБП талон всички могат да се възползват от празничното намаление.
*НБП*