Коронавирусът постави всички ни в непознати води. Наред с притесненията за нашето здраве и това на близките ни, все повече се увеличават тревогите и за икономическата криза, която вероятно ни очаква в резултат на вируса. Благодарение на развитието на технологиите много бизнеси имат възможност да прехвърлят дейността си онлайн – можеш да си направиш онлайн магазин и да организираш доставките си във виртуалното пространство. Прояви креативност и помисли как да започнеш да предлагаш услугите си онлайн.
Промени пътя си и създай нови възможности
Ако си мислиш, че сега никой нищо не купува, помисли си пак. Вярно е, че може би в момента няма да се нуждаят точно от твоя продукт. Затова отдели време да помислиш какви нови продукти и услуги можеш да предложиш на клиентите си. Бъди гъвкав и се опитай да се поставиш на мястото на потребителите си.
Направи промени на съществуващите си оферти
Може да не се наложи радикално да променяш бизнес модела си. Вместо това помисли какви допълнения към продуктите и услугите си можеш да предложиш. Можеш например да превърнеш 8-седмичен курс в едноседмична интензивна програма, да предложиш индивидуални уроци на клиентите си или да пуснеш продукта си на пазара с леки модификации, които да отговарят на нуждите на потребителите в момента. Ако успееш да предложиш на клиентите си продукт, от който се нуждаят, ще спечелят и двете страни.
Фокусирай се върху това да си полезен
Независимо от това какъв продукт предлагаш, фокусирай се върху това да си полезен. Ако имаш възможност, предложи част от услугите си безплатно или направи отстъпки за клиентите си. Освен че ще си полезен, това ще се отрази позитивно на бизнеса ти и след кризата.
Действай бързо и прояви лидерските си качества
„Времето е критично важно в ситуации като тази. Ако искаш да се покажеш като лидер, трябва наистина да си с крачка напред“, казва Сигрун Гуджонсотир. Тя дава пример с отлагането на конференция, която е трябвало да проведе в Исландия. Първоначално ѝ се е сторило като голяма крачка назад, но след това ѝ е хрумнало, че могат да проведат конференцията онлайн. „Тъй като решихме да действаме бързо и направихме смела стъпка преди много други хора, ние демонстрирахме истинско лидерство и кураж, което увеличи доверието на зрителите ни. Няма нищо по-ценно от това да имаш лоялни клиенти, особено в несигурни времена“. Не се страхувай да правиш смели ходове, особено ако си сигурен, че това е правилното нещо за твоята общност.
Глобалната криза, причинена от COVID-19, разтърси бизнеса. Предстои тежка икономическа рецесия.
Компаниите трябва бързо да се адаптират
към новите условия, за да оцелеят и да се развиват. Някои няма да успеят. Кризата обаче ще създаде и нови възможности и ще роди нови бизнес модели и герои. Ние, екипът на FORBES България, ще помагаме на предприемачите и бизнесите да се адаптират бързо към новите условия, като предоставяме висококачествена бизнес информация. Ако смятате, че можете да сте полезни с ваши информации, истории, мнения и коментари, моля, пишете ни на editors[at]forbesbulgaria.com. Готови сме да публикуваме ваши текстове или части от тях.
NBP.bg, източник: Forbes България