В Областна администрация Стара Загора днес се проведе работна среща във връзка с извършените досега дейности и резултатите от изпълнението на Национална програма „Сигурност“ на територията на областта. Директорът на Дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността“ в Областна администрация Стара Загора Мирослав Атанасов съобщи, че до момента са назначени 117 души. Те са в общините Николаево, Гурково, Гълъбово, Опан, Стара Загора, Братя Даскалови, Казанлък и Чирпан. До месец се очаква на работа да постъпят още 83-ма души в общините Стара Загора, Павел баня, Раднево и Казанлък.
Директорът на Дирекция „Бюро по труда“ Стара Загора Жулиета Върлякова, посочи, че е необходимо засилване на контрола на работа на назначените лица. При досегашните проверки по места от екипи на дирекцията има констатирани случаи на отсъствия на пазачи, несъгласувани промени в работните графици и липса на работно облекло и идентификационни карти.
Комисар Илиян Илиев, началник отдел „Охранителна полиция“ към ОД МВР Стара Загора, информира, че най-активни в работата си досега са назначените пазачи в общините Николаево и Опан. Там има десетки подадени сигнали за кражба на селскостопанска продукция, управление на МПС от неправоспособни водачи, паркиране на земеделска техника в чужди имоти, използване на нерегламентирано сметище, нарушаване на обществения ред и др.
От полицията се ангажираха да изпращат ежемесечна справка за получените сигнали и цялостната извършена дейност от пазачите до областна администрация и Дирекция „Бюро по труда“. Предстоят и съвместни проверки по населените места между представители на трите институции за завишаване на контрола и засилване на ефективността на програмата.
NBP.bg