На проблемите винаги гледаме като на предизвикателства, казва още Олег СТОИЛОВ, председател на УС на ТПП-Стара Загора, един от организаторите на фестивала на виното и културното наследство Августиада
– Г-н Стоилов, Августиада отново ще радва старозагорци и гостите на града. Програмата е изключително интересна, богата на събития, полезна за бизнеса и туризма. Какви са новостите в тазгодишното девето издание на фестивала?
– За първи път тази година Августиада ще си проведе на открито от 25 до 27 септември – на Античната римска улица, а изложителите ще бъдат разположени под специални шатри, като в римски дюкяни. На всяка шатра ще бъде поставена информационна табела на фирмата изложител. Настаняването на изложбените щандове ще бъде на 25 септември от 8 часа, а за посетители те ще бъдат отворени от 14 часа. Официалното откриване на фестивала е на 26 септември и ще се проведе на сцена на Античната улица от 10.30 часа. Преди това, от 10 часа, е предвидено дефиле на изложителите, като нашите очаквания са всеки от тях да се презентира по оригинален начин – с атрактивни бутилки, лозарски и винени атрибути. В дефилето ще се включат и шефготвачи, фолколрни групи, Кукленият театър. Ще бъдат представени нови вина, ще дебютират кулинарни продукти. Награждаването на вината, отличени с първо, второ и трето място чрез вота на посетителите, ще бъда на 27 септември от 16 часа.
И тази година на Августиада ще бъдат представени традиционни български занаяти – ковачество и металургия, грънчарство, изработване на накити, рисувани върху стъкло, плъст (специално обработване на вълна), дърворезба.
Основната цел, която сме си поставили и смятам, че ще бъде постигната, е това издание на изложението да бъде по-мащабно, по-продължително, по-пищно и по-разнообразно. Разбира се, очакваме и повече посетителите. И друго важно – тази година
фестивалът е подкрепен от над 50 фирми и организации
което отговаря на стремежа ни за по-широка институционална и организационна подкрепа. Така Августиада се превръща в събитие, в което има повече ангажиране, и от страна на бизнеса, и от страна на други организации.
Изложението е и своеобразна туристическа атракция за нашия Тракийски туристически район, който се отличава със своята история. А продуктите на винарската промишленост намират своята естествена среда сред културно-историческото наследство и така взаимно се популяризират.
– Въпреки че все още броят на изложителите не е окончателен, какви са очакванията Ви за представителите на винения бранш. Какво показват данни за неговото развитие в региона?
– Нашият регион се отличава с чудесни производители. Има непрекъснато развитие и растеж на качеството на винарните, които се превръщат в комплексни туристически обекти. Имаме достатъчно примери за това – Мидалидаре Естейт, Алексанрда Естейт, Заара Естейт, Катарджина Естейт, Енджълс Естейт, Бетърхалф, Рокси Уайнъри. Ще се включат и винарни от други региони.
По традиция имаме е международен акцент. Тази година сме избрали Франция. За съжаление, заради ситуацията, свързана с COVID-19, няма да има присъствие на френски изби. Но ще има френски вина. В конференцията на фестивала, която ще се проведе на 25 септември в зала 33 на РИМ-Стара Загора от 14 часа,
ще бъдат представени два международни винено-туристически проекта
Eдиният е с Румъния и Молдова. А другият проект „Дестинация Вино и Култура в Средиземно и Черно море“ представя нашите френски партньори. Ще бъде презентиран от Цвета Кирова, председател на НПО „Цветоскоп“-Париж. А Патрик Шантал, председател на Интернационалния бизнес клуб в Париж, ще представи опитът на Франция в създаване на модерен дигитален туристически инфоцентър. В конференцията има и други интересни събития
Впечатленията ни са, че винарският бизнес се развива много добре, не само в региона, но и в цялата страна. Винарството е динамичен сектор от икономиката на България. За нас е радостно, че със събития като Августиада можем да помагаме на бранша, както и да създаваме приятно преживяване за публиката, което пък развива и нейната винена култура.
– Да представите най-интересните моменти от съпътстващата програма?
– В Августиада участват много културни институции от Стара Загора. И Регионалният исторически музей, и Кукленият театър. По традиция ще се включат фолклорни групи, музикални състави. Държавна опера-Стара Загора също участва със свои представления. А тази година именно във фоайето на Операта на 26 септември, ще се проведе гала вечерта на Августиада със специално меню, вина от фестивала и от Балканския винен конкурс 2020, и, разбира се, със специална музикална програма.
По традиция и тази година ще изберем Царица Августиада. Изборът ще бъде на 25 септември от 19 ч., също в Държавна опера Стара Загора, входът е свободен. Публиката може да гласува за своята фаворитка във фейсбук. А
самият спектакъл ще се излъчва на живо на голям екран на сцената на изложението и в интернет
Това събитие привлича младежката аудитория. Спектакълът съвпада и с Нощта на изкуствата, също с много богата програма. Очакваме нашата Царица да отговаря на критериите, на които залагаме – красота, елегантност, интелигентност, харизма. Победителката ще има честта да представлява Стара Загора на други конкурси, както и на туристически форуми.
– Как Търговско-промишлената палата подкрепя бизнес в тази нелека ситуация?
– На проблемите ние винаги гледаме като на предизвикателства. Стремим се да ги превърнем във възможности, като мотивираме нашите партньори. Поддържаме добро и устойчиво партньорство както с представители на бизнеса, така и с неправителствения сектор, с местните институции и организации. Така че нашият отговор на кризата, а и той винаги е бил само един, е много работа.
ТПП-Стара Загора е сред учредителите на наскоро създаденото сдружение с нестопанска цел „Клъстер технологии за чиста околна среда“. В тази насока ни предстоят важни за бизнеса и за развитието на региона инициативи.
NBP.bg, Радослава РАШЕВА
Пълната програма на АВГУСТИАДА, с организатори Община Стара Загора, ТПП-Стара Загора и OINORAMA – виж ТУК>>
За допълнителна информация, заявки за участие, билети и куверти, можете да се обръщате на тел. 042 636033, 0888 718677 и на имейл: info@chambersz.com




























































