
„Terra Roza“ е поредната инвестиция в България на световния гигант в сферата на етерични масла „dōTERRA“. След като през 2015 г. компанията създаде най-голямата дестилерия в страната – „Esseterre“, която се намира в Добрич и дестилира основно лавандула, маточина, бял равнец, тамян и смирна, сега компанията навлиза в сферата на дестилация на розово масло чрез новата си розоварна, която се намира близо до град Шипка.
С дестилацията и технологичните процес на най-известното българско етерично масло, както и с търговските и социални политики, които dōTERRA прилага в България чрез „Esseterre“ и „Terra Roza“, се запознаха Нейно превъзходителство Херо Мустафа, посланик на САЩ в България, кметът на община Казанлък Галина Стоянова, кметът на град Шипка Василка Панайотова и кметът на с. Шейново Петя Лейкова.
„Българската роза е наистина уникален български продукт и аз съм толкова доволна да видя, че американска компания помага на България да покаже това на света, като същевременно допринася толкова съществено за икономическото и социалното развитие на региона“, заяви по време на посещението си посланик Херо Мустафа.
dōTERRA изгради новата дестилерия на терен от 11 декара в близост до град Шипка с четири казана с обем от 5,5 куб.м всеки. Целта е да се произвежда висококачествено розово масло, което да бъде изнасяно за външните пазари. Всичко произведено от двете дестилерии се влага в крайните продукти, като компанията гарантира най-високо качество чрез прилагането на утвърдените международни стандарти, надградени допълнително със собствени правила за подбор и оценка на суровините.
България е един от традиционните производители на розово и лавандулово масло, като през последните години се превърна в най-големия световен износител на лавандулово масло. Прогнозата е, че глобалният пазар на етерични масла ще расте средногодишно с между 8 и 11% до 2025 г.
Генералният директор на „Terra Roza“ и „Esseterre“ Пламен Николов споделя, че България има потенциал и в производството на много други етерични масла като лайка, чубрица, ехинацея и др. „Ние не спираме да експериментираме с различни български маслодайни растения и резултатите от лабораторните изследвания показват, че има още много потенциал в сферата на дестилирането в цялата страна“. Според него, някои от основните предизвикателства са постигането на предсказуемост на производството на суровината и осигуряването на стабилно и високо качество на крайния продукт. „Българските етерични масла са високо ценени в индустрията и тяхното дългосрочно маркетиране изисква създаването на ясни критерии за качество, както и създаването на разпознаваем бранд. Затова се стремим да обединим бранша и да създадем марка ‚Дестилирано в България‘, която да позиционира българския бранш дългосрочно и устойчиво пред целия свят“, споделя Пламен Николов.
NBP.bg