На специално събитие в Регионалния исторически музей в Стара Загора, бе обявена идеята победител от „Загорка Зелен Фонд 2022“. Това е проектът „Зелен Площад“ на Творчески колектив „На Улицата“, който има за цел да преобрази пространство в центъра на Стара Загора (зад Универсален магазин) и да го превърне в алтернативно място, в което жители и гости на града на липите да могат да се събират и да разпускат активно, в атмосфера от зелени решения. Проектът ще бъде реализиран от „Загорка“ с инвестиция в размер до 50 000 лева. Творчески колектив „На Улицата“ получава за своята идея за „Зелен Площад“ и финансова награда от 1000 лева.
Националният конкурс „Загорка Зелен Фонд“ има за цел да подкрепя проекти, свързани с подпомагане на устойчивото развитие на град Стара Загора и региона. В конкурса през 2022 г. взеха участие 22 идеи, които бяха фокусирани в две области: опазване на околната среда или социална насоченост, подадени от физически лица и неправителствени организации от цялата страна. Предложените идеи бяха оценени от експертно жури.
По време на събитието от компанията представиха и акценти от реализираните инициативи през 2022 г., като част от платформата за устойчиво развитие „Създаваме по-добър свят”, които са обобщени в Доклада за устойчивост и отговорност на компанията. В направление околна среда и в стремежа си да върви по пътя към нулеви въглеродни емисии до 2030 г. в производство, „Загорка“ намалява СО2 до 30% спрямо 2018 г., а 6% от енергията за нуждите на производството идва от възобновяеми източници чрез соларния парк в пивоварната, който от миналата година работи с пълния си капацитет. Ефективно използване на водните ресурси е друга сфера, в която компанията се стреми да постигне оптимални резултати. През 2022 г. потреблението на вода в производство е достигнало до 2.87 хл/хл, което е намаление от 24% спрямо 2018 г.
В сфера отговорна консумация, са инвестирани 18 120 лв. през изминалата година, в кампании с фокус повишаването на безопасността по пътищата чрез посланието „Когато шофираш, никога не пий“. Компанията си партнира в това направление с Европейския картинг шампионат по издръжливост. Подкрепена е и кампанията в тази насока, която се реализира от Съюза на Пивоварите в България. Допълнителен акцент към инициативите е промотирането на безалкохолното портфолио от бири на компанията, които винаги предоставят алтернатива без алкохол.