След коледно-новогодишните празници старозагорските ресторантьори се надяват отчетеният ръст в посещенията на клиенти да продължи. Повечето от заведенията, предлагащите вкусни гозби, обмислят нови блюда в своите менюта.
Въпреки че още е зима и е студено, в пицария „Венеция“ вече са се заели да мислят нови предложения за сезон пролет-лято, с които да изкушат старозагорци, сподели управителката Антоанета Александрова. Верни на традицията да предлагат за всеки по нещо те залагат и на богато постно меню за Великденските празници. Александрова допълни, че оценява началото на новата 2017 година като добро, но очаква повишение на посещенията занапред. Тя е категорична, че за клиентите е изключително важно качеството на обслужване, именно заради това се усеща и липсата на добре квалифицирани кадри. „Стараем се, когато наемем квалифицирани кадри да ги запазим, като им предлагаме подобаващо заплащане и добра работна, споделя тайната на добрия управител Александрова.
Увеличение на посещаемостта очаква през настоящата година и управителят на пицария „Лос Мартино“ Елена Стефанова. Тя определя началото на 2017 година като добро и предвид студеното време не вижда спад на клиентите. Според Стефанова, хората все повече си позволяват да седнат на ресторант като отчита лек ръст на приходите. С усмивка управителката допълва, че в момента екипът на пицарията мисли върху новостите, с които да изненада малки и големи през пролетно-летния сезон. Не желае да споделя подробности, за да бъде изненадата пълна. Стефанова е категорична, че е много трудно да се намерят добри готвачи и сервитьори. Търсене има, но няма кой да работи, казва управителката на „Лос Мартино“. Тя изразява и надежда, че нещата ще се променят.
Добра оценка за старта на 2017 година дава и управителят на ресторант „Рамбла“ в Стара Загора Станчо Станчев. Той е категоричен, че традиционно след изминалите купони в края на предходната година, посещенията през зимните месеци януари и февруари спадат. Но той гледа с оптимизъм към пролетта и лятото. Очакванията ни са за по-добра работа и повече клиенти през тази година. Станчев допълва, че в момента се работи върху ново меню, което да дообогати богатия избор в ресторанта. Ресторантьорът обяснява, че освен добрата кухня, е необходим и добър персонал, а липсата му е повсеместен проблем. „Когато наемем добър персонал не смеем да се похвалим, защото постоянно има въртележка. Радвам се, когато наемем квалифицирани кадри. В последните месеци наблюдавам спад на напусканията. Хората разбраха, че в примамливите оферти за работа на морето не винаги се крият истини – доста често работещите се оказват излъгани“, обяснява Станчо Станчев. Той допълва още, че се опитва, винаги когато може, да повишава възнагражденията, за да са доволни и работещите.
Рецепта за справяне с кризата поради липса на кадри дава собственикът на ресторант „Синята къща“ Теньо Тенев. Той е категоричен, че най-добре се работи със семейството. Затова е превърнал ресторантьорството в семеен бизнес. „На място работим аз, жена ми и понякога помага синът“, обяснява Тенев. За предприемача стартът на тази година е бил успешен, като по време на имените януарски дни е имал и няколко банкета. След падане на снега обаче, отчита лек спад. Според ресторантьора, през предходната година има минимално увеличение на потреблението, но той залага на дългогодишните си посетители. През 2017 г. се надява да има ръст на пазара. За да поглезят и най-претенциозните клиенти, в момента от „Синята къща“ обмислят нови салати за пролетта.
НБП, Василена ГЕОРГИЕВА