Картово плащане и обновяване на зоната за кратковременно паркиране модернизират транспорта в Стара Загора, казва още зам.-кметът на община Стара Загора с ресор „Транспорт, екология, инвестиции и зелен преход“
На 5 октомври Стара Загора ще отбележи своя празник. Град, изграждан над 8000 години с усилията на 400 поколения, преживял дни и векове на изпитания и винаги възкръсвал като феникс от пепелта.
Навръх празника излиза празничното издание на „Национална бизнес поща“, посветено на Деня на Стара Загора. Избрахме да представим Най-новия градеж на най-стария град, както и неговите лидери.
Празничното издание за 5 октомври – виж ТУК>>

– Г-н Танев, какво предвиждате за спирковите заслони в Стара Загора?
– Ще има нови спиркови заслони в Стара Загора. Изготвен е изключително добър проект за тях и в момента подготвяме процедурата за закупуването им. Скоро тя ще бъде пусната. След това всички спирки в града ще бъдат подменени поетапно през следващите години. Тези от настоящите, които са в добро състояние, ще бъдат поставени в селата. Питаха ме дали там няма да бъдат унищожени, те и тук бяха честа „жертва“ на вандалски набези, в малките населени места е по-вероятно да се пазят дори повече.
– Колко спирки ще бъдат подменени и какви са новите модели?
– В града има 150 спиркови заслона. Новите ще бъдат два вида – П-образни и Г-образни. П-образните са почти изцяло затворени, като едната част ще е стъклена с цел безопасност, така шофьорите на автобуси ще виждат дали има чакащи пътници. Новите спиркови заслони ще са функционални и удобни за хората. В тях ще има възможност да се зареждат и мобилни устройства. Предвижда се да имат и рекламна част, която да може да се използва както за представяне на града ни, така и да се промотират културни и спортни събития, а защо не и външна реклама?
– На какъв етап е ремонтът на административната сграда на общинското дружество „Тролейбусни и автобусни превози„?
– Фасадата на сградата вече е готова, а вътрешността се обновява все още, като два етажа са почти завършени, остават довършителни дейности и засега спазваме сроковете. И тъй като в момента има възможност за кандидатстване по нови проекти – предвиждаме да бъде въведено картовото плащане в превозните средства – с дебитни или кредитни карти. До дни се очаква да бъде обявена процедурата.
– Предстои голямо предизвикателство – въвеждането на еврото. Как ще се отрази то на транспорта?
– В първия месец след въвеждането хората ще могат да плащат и в левове, а кондукторите ще връщат ресто в евро – това ще е труден момент и ще разчитаме на търпението на ползвателите на услугата. От 1 септември цената на билет за градския транспорт е 1,60 лв., а решението е да се закръгли в полза на гражданите през 2026 г. и да бъде 0,80 евроцента. По същия начин ще се процедира и при междуградските линии. Нашата политика е цените да бъдат справедливи и насочени в полза на хората, защото общественият транспорт е екологична и достъпна алтернатива и се стараем да бъде привлекателна за повече старозагорци и гости на града ни.
– Какво ново да очакват гражданите по отношение на „Зелена зона„?
– След спечеления проект по програма „Life“ предстои цялостно обновяване на зоната за кратковременно паркиране. Предвиждаме въвеждане на система за показване на свободни места в рамките на „Зелена зона“, както и камери, които ще отчитат дали автомобилите са заплатили или не. В проекта са включени и нови методи за плащане и нов софтуер, който ще улесни както служителите, така и ползвателите на услугата. Искаме да имаме една модерна зелена зона – удобна и ефективна.
Имаме амбицията да преминем и към електрически автомобили за екипите, които следят за нарушения – за да бъдем още по-зелен и екологичен град. Както знаете от края на август имаме един електрически автомобил, който вече се използва. До момента той се справя много добре, тъй като е по-малък и по-маневрен, колегите споделят, че върши отлична работа, но искаме да видим как ще се справя и през по-студените месеци.
NBP.bg, Василена ГЕОРГИЕВА

























































