Минималният размер на помощта е 30 000 лв., а максималният – 150 000 лв.
Предстои процедура със 100 % безвъзмездна помощ „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“. Минималният размер на помощта е 30 000 лв., а максималният 150 000 лв., но не може да надвишава 5% от оборота, деклариран в Годишната данъчна декларация по чл. 92 от ЗКПО за 2019 г. (част V, шифър 0100 „Общо приходи“) или при еднолични търговци в Годишната данъчна декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ за 2019 г. (Приложение 2, Част III, шифър 2-3001 „Общо приходи“).
Крайният срок за подаване на проектни предложения е 30 дни от датата на обявяване на процедурата. Срокът за изпълнение на проекта е 3 месеца от сключване на административен договор за БФП.
I. Допустими по настоящата процедура за подбор на проекти са само кандидати, които са:
1. Търговци по смисъла на Търговския закон;
2. Имат приключени минимум две финансови години (2018 и 2019 г.) преди датата на обявяване на процедурата, в рамките на които да са извършвали стопанска дейност;
3. Отговарят на изискванията за средно предприятие /от 50 до 249 души/ съгласно Закона за малките и средни предприятия. Източник на информация при изчисляване на средносписъчния брой на персонала е сборът от кодове 1001, 1400 и 1600 от „Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд” по образец на НСИ;
4. Реализирали оборот за 2019 г. равен на или надвишаващ 1 000 000 лв;
5. Регистрирали спад поне 20% в оборота за един от календарните месеци в периода от 01.02.2020 г. до месеца, предхождащ месеца на кандидатстване спрямо оборота за същия месец от 2019 г.;
6. Към 31 декември 2019 г. не са в затруднено положение и не са в ликвидация 3 месеца след приключване на проекта.
II. За да проверим дали отговаряте на условията за допустимост следва да приложите:
– Годишна данъчна декларация за 2019 г.;
– Информация за свързани юридически лица (ако е приложимо);
– Отчет за приходи и разходи и Счетоводен баланс по образец на НСИ за 2018 г. и 2019 г. по образец на НСИ на предприятието-кандидат и свързаните юридически лица (ако е приложимо);
– Отчет за заети лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за 2018 и 2019 г. по образец на НСИ на предприятието-кандидат и свързаните юридически лица (ако е приложимо);
– Справка-декларация за ДДС, доказваща поне 20% спад в оборота за един от календарните месеци в периода от 01.02.2020 г. до месеца, предхождащ месеца на кандидатстване спрямо оборота за същия месец от 2019 г.; – Справка-декларация за ДДС за същия период през 2019 г.
– Информация относно код по КИД 2008 на основна икономическа дейност.
III. Допустими разходи:
– Разходи за закупуване на суровини, материали и консумативи, предназначени за влагане в дейността с цел произвеждане на продукция или услуги;
– Разходи за външни услуги (вкл. режийни разходи);
– Разходи за персонал (вкл. разходи за брутна работна заплата и разходи за осигурителни и здравни вноски за сметка на работодателя) по трудови договори, които са сключени преди 01.07.2020 г. За да са допустими разходите за възнаграждения същите следва да са до размера на трудовото правоотношение към 01.07.2020 г., но не повече от 2000 лв.
IV. Задължителни документи:
1) Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец за последните две приключили финансови години (Приложение 1);
2) Декларация за финансовите данни – попълнена по образец (Приложение 2);
3) Декларация, че кандидатът е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение 2.1.) Декларацията се попълва и подписва от всички лица с право да представляват кандидата, независимо дали представляват заедно или поотделно;
4) Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НАП на УО по служебен път – попълнена по образец (Приложение 2.2);
V. Документи, за които Управляващият орган ще изиска информация по служебен път, но е препоръчително да ни предоставите:
1) Удостоверение от Националната агенция за приходите за липса на задължения на кандидата;
2) Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на УО (Столична община);
3) Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата;
4) Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата, независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин;
5) Документи във връзка с обстоятелствата по чл. 54, ал. 1, т. 6 от ЗОП от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.
Проектното предложение се подава електронно чрез ИСУН 2020 като се подписва с валиден КЕП към датата на кандидатстване от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява само заедно от няколко физически лица, проектното предложение се подписва от всяко от тях при подаването.
За повече информация и кандидатстване:
stoyanova.academy@gmail.com
0898 635 935 – В. Стоянова
NBP.bg