До края на годината ще бъдат изградени около 150 км автомагистрални пътища, които се финансират от европейските фондове и републиканския бюджет. Това подчерта председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров на X Годишна конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции 2015 – България и Западни Балкани“.
Пред участниците в срещата инж. Лазаров посочи, че колкото се може по-скоро трябва да завърши изграждането на магистралния пръстен на страната, защото автомагистралите са гръбнака в пътнотранспортната схема на държавата и са най-безопасните пътища.
През 2015 г. ще завърши изграждането на 75 км от АМ „Марица“ – от Оризово до Свиленград, около 52 км от АМ „Струма“ – участъците от Дупница до Благоевград и от Сандански до Кулата, 5-километровата отсечка от „Хемус“ между Шумен и Белокопитово, както и участък 1 от Западната дъга на Софийския околовръстен път (около 3 км) и Северната скоросна тангента (16,5 км), които също са с магистрален габарит. Целта ни е с осигуреното финансиране от фондовете на ЕС да се навакса натрупаното през годините закъснение и тежкият и транзитният трафик да преминава по магистралите, заяви председателят на УС на АПИ.
Инж. Лазаров посочи и приоритетните проекти през следващите години, в които се предвижда изграждането на над 350 км нови пътища. Ключовите обекти са тунелът под Шипка, скоростният път Видин-Ботевград /близо 167 км/, магистралата Русе-Велико Търново /около 120 км/, АМ „Калотина“ /48 км/, която е с два подучастъка – ГКПП „Калотина“-п. в. „Храбърско“ и п. в. „Храбърско“-Софийски околовръстен път, път II-18 Софийски околовръстен път /14,5 км/ – с участъци от бул. „Бъкстон“ до АМ „Люлин“ и от п. в. „Младост“ до АМ „Тракия“.
NBP.bg