Министерски съвет одобри проект на постановление, с което се осигуряват по бюджета на МРРБ до 100 млн. лв. от централния бюджет за рехабилитация на най-критичните критични участъци на автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“. Ще бъдат ремонтирани отсечки, които са в много лошо състояние и не са ремонтирани повече от 20-30 години. Това обяви на брифинг след заседанието на МС министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Тя уточни, че превантивно от 1 април в проблемните участъци е въведено ограничение на скоростта за движение от 90 км/час, тъй като след зимния сезон състоянието на настилките се е влошило допълнително и движението с висока скорост крие опасност за пътуващите.
Министър Павлова уточни, че с одобрените средства ще започне поетапен ремонт на 80 км участъци от двете магистрали, при много ясен график. Предвижда се извършване на пълна рехабилитация, включително ремонт на пътната основа, доставка и монтаж на нови мантинели, пътни знаци и маркировка. Ремонтите на АМ „Тракия“ обхващат участъците от 5-и до 10-и км, от 60-и до 90-и км и от 119-и до 134-и км. За АМ „Хемус“ участъците са четири – по направлението Шумен-Варна, които също ще бъдат основно ремонтирани.
Министър Лиляна Павлова съобщи още, че в рамките на осигурените средства ще се извърши основен ремонт и на всички мостове и съоръжения по старите участъци от магистралите, с което общият фронт на ремонтните дейности ще обхване около 150 км. Целта е да се подновят всички дилатационни фуги, отводнителните системи и съоръжения. Министърът подчерта, че мостовете и съоръженията по аутобаните не са ремонтирани от много години и са в лошо състояние. Констатирани са редица проблеми, като отворени дупки на места, какъвто е случаят с моста при „Елешница“, при км 8 от АМ „Хемус“ , което създаде затруднения в движението, защото е опасен за преминаване. Освен дупките в асфалта, са установени компрометирани фуги, липса на бетонова плоча, която е пропаднала до арматура. Такова е състоянието и на част от другите мостове. Само ремонта на моста при „Елешница“ ще струва около 8 млн. лв. по предварителни изчисления, защото ще се махне изцяло асфалта, бетонните плочи, след което ще се поставят нови, ще се монтира нова хидроизолация и нов асфалт.
Министърът добави, че ще се предприемат мерки и по двете магистрали в участъците, в които се създават условия за аквапланинг при дъжд. В тях са предвидени дейности по отводняване, промяна на наклоните на пътното платно. Паралелно с тези ремонти тази година ще приключат и започналите ремонти в предишния мандат на кабинета „Борисов“, информира още Павлова.
Министърът подчерта, че строително-ремонтите дейности ще продължат през целия строителен сезон – от края на месец април до месец октомври. „В момента АПИ и фирмите – изпълнителки изготвят график за временна организация на движението, който ще се съгласува с МВР, за да бъде създадена временна организация на движение. Това означава ограничаване на скоростта и преминаване двупосочно в лентата, в която няма строителни дейности. Това ще доведе до забавяне в предвижването и затова апелирам всички пътуващи да имат търпение и разбиране, че при такива сериозни ремонтни дейности движението ще бъде затруднено“, призова министър Павлова.
NBP.bg