Вода в купето се появява най-често по три причини – теч на спукано радиаторче на парното, неправилно монтирано стъкло и… запушени отдушници на предния капак. Това сочат наблюденията в практиката на автомобилния ас от Стара Загора Стефан Георгиев.
В обсега на двигателя е възможно да има прищипани маркучи, например при смяна на калници, което да доведе до „басейн“ под стелките. Друга причина за поява на вода в купето е леки цепки в сглобката под декоративните лайсни. Този проблем се появява например, при претоварване на купето. Много е вероятно да има пролуки в силикона и да сълзи, като по вътрешната страна на колонката между вратите да слиза чак долу при стелките. Скъсан найлон и съответно изметнато гумено уплътнение на прозореца също може да е причина за вода в купето. Тези найлони се късат лесно, особено ако са поостарели.
Прави ми впечатление, че нещо елементарно като почистване на листа, клечки, шума и всякаква мръсотия в обсега на отдушниците и решетката на предния капак не се прави, разказва Стефан Георгиев. Това обаче често води до запушване на отводнителните канали. Те се пълнят и задържат вода, която навлиза в купето. Започва да се изпарява, появяват се лоши миризми, конденз, лоша видимост по стъклата, оттам и произшествия. Пластмасите край чистачките трябва редовно да се почистват. Когато вдигнете предния капак, е въпрос на елементарна профилактика да почистите от натрупалата се мръсотия, обяснява Георгиев. Друг е въпросът, ако под мокета на колата забележите трайна влага или вода. Ако колата е втора ръка, това вече може да насочи шофьора, че си е купил кола, която е била наводнявана. В такъв случай следва колата да бъде прегледана основно, да се свали мокетът, да се прегледат кабелите, буксите, всякаква електроника. Там, където се забележи окисляване, да се почисти основно – вече има всякакви препарати, и да се разчита на късмет. Няма гаранции, че след някой и друг километър колата ще продължи да се движи нормално. НБП, Дима ТОНЕВА