Отговаряме на високите критерии на КARCHER, центърът разполага с изложбена зала, склад и сервизна част, казва инж. Ангел АНГЕЛОВ, управител на „Дейта“ ЕООД, официален представител на немската компания
– Инж. Ангелов, „Дейта“ ЕООД вече разполага с Керхер Център. Разкажете повече за него?
– Изградихме Керхер Център изцяло по стандартите и изискванията на световната компания КARCHER, на която „Дейта“ ЕООД е официален представител вече 25 години. Отговаряме на техния висок критерий. Всички центрове на КARCHER по света са изградени по един и същ начин. Отговарят на специални условия за размер, аранжиране, според които се структурират и шоу рума, и склада, а също и сервизната дейност.
Керхер Центърът в Стара Загора разполага с изложбена зала с площ от 200 кв. м. В нея са представени цялата гама от продукти на фирмата
– пароструйни машини, подопочистващи машини, екстрактори, метачни машини и др., както професионални, така и подходящи за домашна употреба. Тук ще уточня, че в големите търговски вериги се предлагат домашни машини на КARCHER. Но професионалните могат да се предлагат и да се извършва сервиз при тях само при официалните представители на фирмата, каквито сме ние.
В изложбената част, освен машините, са изложени и принадлежностите за тях, както и почистващите препарати на КARCHER.
Керхер Центърът е направен най-вече за улеснение на клиента – той вижда целия асортимент.
Имаме демо версии на машините и уредите, така че те могат да се тестват, да се демонстират
както на място, така и в базата на клиента.
Керхер центровете са места, в които се предлага и сервизната дейност. Тя е много важна. Клиентът винаги има нужда от консумативи, принадлежности и те трябва да бъдат близо до него. Имаме обучени специалисти, с необходимата квалификация, които са готови да реагират бързо и със сервиз, и с консултации.
С изграждането на Керхер Центъра в Стара Загора се наложи да увеличим и площта на склада за резервни части. По-често използваните от тях ги имаме в наличност. А ако е нужна поръчка, логистиката ни е много добра. Реагира се бързо, доставките пристигат в рамките на седмица.
– Отрази ли се кризата с пандемията на работата на фирмата?
– Ние винаги сме работили, не сме прекъсвали дейност. КARCHER е 100% немска фирма, дейни са. Глобалните данни сочат, че
няма намаление в ръста на продажбите, както и при резултатите в сервизната дейност
Разбира се, в определени периоди е имало затруднения с някои доставки, но ангажиментите са изпълнени.
По-скоро, заради пандемията, се промени начинът ни на контакт с клиентите. Преди участвахме в много изложения, които сега не се провеждат по обясними причини. Разчитаме на утвърдени клиенти, които сме си създали през годините. Контактуваме с тях онлайн, по телефона. В същото време чрез сайта ни създадохме и клиентска връзка с хора от цялата страна.
– Настъпи ли някаква промяна в цените на машините, оборудването, препаратите на КARCHER?
– По принцип цените на фирмата са константни. Въпреки това, предишни години е имало около 1-2% завишаване. Но
през последните месеци КARCHER намали цените на някои от професионалните машини
Не знам дали е свързано с коронавируса, но е факт. В същото време искам да отбележа, че компанията има голям отдел за социална отговорност, който отделя бюджет за помощ на деца, за други дейности. Имаше и специална подкрепа за България.
– Най-новото, най-актуалното в началото на пролетно-летния
сезон?
– По отношение на новостите, непрекъснато излизат нови машини. КARCHER залага
на иновациите. Един от акцентите напоследък са уреди, които работят с батерии –
много по-лесно и по-удобно за клиентите.
През пролетно-летния сезон е търсена почти цялата гама от продукти.
От домашните машини най-търсени са парочистачките
Те предлагат екологично почистване с пара, която при температура от 145 градуса убива всякакви микроби. Семейства с малки деца често използват тези уреди.
Интерес има и към подопочистващи автомати. Много фирми през последните години преустроиха производствата си – базата им е нова, чиста, искат да поддържат чистота след обновяването.
В транспортния сектор и в сектора на хранително-вкусовата промишленост също се търсят пароструйни машини, тъй като при високо налягане и температура над 100 градуса, те също убиват всякакви микроби. Това е важно, особено за хранително-вкусовия сектор, където контролът е най-завишен. Например, при предприятия в сферата на месопреработването, технолози са ми споделяли, че особено при сурово-сушените меса, ако се допусне замърсяване при обработката, продукцията може нацяло да бъде изхвърлена.
Голяма ниша за нас е и селското стопанство, за което предлагаме машини за почистване
на трактори, комбайни и друг вид селскостопанска техника, като и за ферми в животновъдството – там също е много важно поддържането на хигиена.
– Промени ли се профилът на клиентите Ви през годините?
– Напоследък започнахме да работим повече с електронен магазин, голяма част от клиентите ни са от цялата страна.
Навремето, като започвахме бизнеса, хората бяха настроени така, че машините, които предлагаме, им се виждаха скъпи. Казваха – една чистачка ще върши същата работа. Но сега,
правейки равносметка, излиза, че машинното почистване е много по-евтино, по-бързо и по-качествено
а и по-приятно за вършене.
– Какви са новостите при препаратите?
– В КARCHER има специален отдел, който разработва различни видове препарати. Те разполагат със специален сертификат, тестват се. Залага се на екологичното почистване, а
напоследък се създадоха продукти с по-висока концентрация
Транспортът е скъпо перо, затова вместо да се транспортира вода, сега самият концентрат може да се разрежда на място.
В тази връзка има развитие и в областта на медицината, където също е много актуално да се използват специални препарати – най-вече дезинфектанти, както и машини на пара, които убиват всякакви вируси.
– Казахте, че много важен е екипът от специалисти. Намирате ли лесно нови кадри?
– Навсякъде е трудно с кадрите, но аз съм доволен от хората, с които работим.
Харесват работата си, по-младите се обучават от по-опитните
Освен това, от КARCHER непрекъснато организират обучения за новите машини. Сега по време на пандемията са онлайн, но се надявам скоро да има възможност и за тренинги на място. Чакаме с интерес новото поколение, готови сме да посрещнем младите и да ги обучим.
NBP.bg, Радослава РАШЕВА