информира Димка КЕРТИКОВА, управител на “Виктория пласт” ЕООД
Според Димка Кертикова, младостта е абсолютно предимство, когато стартираш бизнес. Особено преди 14 години, бяхме достатъчно млади, за да не мислим изобщо по въпроса колко ще бъде трудно. Водеше ни амбицията да създадем нещо наше, вярвахме в успеха. Упоритостта, типичният инат на телеца със сигурност са качествата, които ми помагат. Битките не ме отчайват, напротив точно в такава ситуация съм в състояние да дам максимума, споделя младата дама.
Най-доброто бизнес постижение на “Виктория пласт”, според Димка Кертикова, наред с изграждането на собствена производствена база, е реализацията на проекта за производство на вертикални щори. Чрез този артикул “Виктория пласт” зае сериозен пазарен дял, при това в условия на стагниран пазар. Постижение е също изграждането и запазването на висококвалифициран и лоялен екип. Всъщност, най-големият успех на фирмата наскоро е формулиран от неин клиент, който при вида на абсолютно новите за българския пазар щори с дигитален печат, възкликва: “Не знам как го правите, но всичко ново в бранша за пръв път го виждам винаги тук, при вас!”.
Управителят на “Виктория пласт” изобщо не желае да говори за неуспехи. Фирмата е претърпяла две сериозни сътресения, но те са вече минало, а Димка Кертикова предпочита да живее с мисълта за бъдещите проекти.
Бизнес средата в момента тя вижда като дълга, права линия на застой, определяща поредната интересна битка. Видим е един нов план на действие на бизнес субектите не само в България, а и в цял свят. Вече никой не може да си позволи да развива само и единствено най-високия, най-луксозния клас продукти. Идеалният вариант, според Кертикова, е присъствие във всички ценови нива на конкретния пазар, като е задължително специалното внимание на стоки с ниска цена, но с достатъчно добро качество, което да генерира стабилност и търсене.
При производството на дограма и щори обикновено януари и февруари са по-слабите месеци, след тях започва сезонът на сериозните поръчки.
Бизнес новината на “Виктория пласт” за пролет-лято 2013 г. са щорите с дигитален печат, за които вече споменахме. Най-ефектно е една-две такива щори в помещение да се комбинират с едноцветни наоколо, за да се превърнат в акцент. Каталогът с предложения е удивително богат.
Алуминиевите щори пък се предлагат вече в алуминиеви кутии, с лагери са, а добрата изненада за клиента е още по-изгодната цена. Високата енергийна ефективност на дограмата на “Виктория пласт” допълва предложенията, които осигуряват летящ старт на фирмата при влизането в пролетния сезон.
НБП, Живка КЕХАЙОВА
Визитка
Димка Кертикова е родена на 21 май 1973 г. Завършила е психология в ПУ “Паисий Хилендарски” и икономика във Варна. Омъжена е, майка на две дъщери на 16 години и 1,5 години.
“Виктория пласт” е създадена през 1999 г. по предложение на съпруга на Димка Кертикова, Иван Кертиков. Специализира се в производството на дограма и щори – една от фирмите-пионери в Стара Загора в този бранш. Изборът идва след анализ на нишите на пазара. По онова време фирмите с подобна дейност се броят на пръстите на едната ръка.