Затвърждаваме позициите си на сайдер хъб за Балканите
Никос Зоис има дългогодишен опит в структурата на компаниите от групата на ХАЙНЕКЕН. Той започва работа в Athenian Brewery през 1991 година в ролята на търговски представител. През 1999 година е промотиран на позицията Мениджър Продажби в „Загорка“. След завръщането си в Гърция през 2002 година, разработва и въвежда първата стратегия за каналите на продажба в компанията и допринася за успешното стартиране на CRM (Система за управление на връзки с клиенти) като Change Manager за този проект. През 2010 г. Никос Зоис става Директор Продажби в Athenian Brewery и успява след много години на спад да допринесе значително за устойчивия растеж и разрастването на пазарния дял на компанията. Също така въвежда промени в пазарното покритие, търговските условия, управлението на дистрибуторите и структурата на отдел „Продажби“ в Athenian Brewery. Никос Зоис заема тази длъжност през последните шест години, до поемането на поста изпълнителен директор на „Загорка“ АД от юни 2016 година.
***
– Г-н Зоис, преди дни представихте бизнес резултатите на компанията за 2016 г.? Най-важните акценти, които бихте отличил по отношение на финансовите резултати, направени инвестиции, реализация на пазара, най-търсеното от клиентите Ви?
– „Загорка“ успешно продължава не само да поддържа отличното си финансово представяне от 2015 г., но и да реализира допълнителен ръст на приходите. Това се дължи, от една страна, на доброто представяне в Премиум сегмента на вътрешния пазар и въведените иновации, ефективността на разходите. От друга страна – на увеличаването на сайдер категорията, както на местния пазар, така и при износа, като по този начин затвърждаваме позициите си на сайдер хъб за Балканите.
Друга тенденция, която забелязваме, е
увеличаването на продажбата на опаковките в кен и лек ръдт на ХоРеКа канала
По данни на Съюза на пивоварите в България обемът на бирения пазар през 2016 е достигнал 5,2 млн. хектолитра и средна консумация на глава от населението от 73 литра.
– Какви са предстоящите инвестиции в България, в това число и в пивоварната в Стара Загора?
– „Загорка“ АД ще продължи своята инвестиционна програма, както в пивоварната в Стара Загора, така и в устойчивото развитие на компанията. Във фокуса на „Загорка“ АД остават и отговорното използване на енергийните и водни ресурси, прилагането на най-добрите и модерни практики в работния процес, безопасността на служителите, подкрепата и израстването с местната общност и отговорната консумация.
– Прогнозите Ви за бирения пазар през 2017 г.?
– Очакванията ни за 2017 г. са за
стабилна икономика, ръст в сектор туризъм и намаляване на безработицата
но негативен тренд на демографски спад. Още в началото на годината „Загорка“ АД лансира няколко нови продукта и опаковки.
– На прага сме на летния сезон, с какви нови продукти ще изненадате Вашите клиенти?
– За летния сезон сме подготвили 16 нови предложения, в това число се включват продукти, които са познати на нашите консуматори, но сега ги предлагаме и в нов вид опаковка. Сред тях са Starobrno – вече се предлага и в стъклена бутилка, Загорка Ретро – с колекционерски кенове, Stolichno Amber Pils – нов вкус в семейството на Stolichno,
нашата гордост под марката на „Ариана“ – Варка 7 – пивото, направено с щипка страст
от нашите пивовари; както и нововъведенията Ариана Радлер с 0.0% съдържание на алкохол и сайдерът Крадецът на ябълки с нов вкус вишна, които се предлагат и в кенове.
– Какви са най-новите проекти, свързани с Инициативата Загорка Зелен фонд?
– През 2017 г. седмото издание на Загорка Зелен Фонд продължава традицията да подкрепя значими проекти с екологична насоченост. През настоящата година, наред с темата за пестене на вода и енергия, форматът на инициативата обхваща и по-широк спектър от проекти, насочени към иновациите и устойчивата градска среда.
Освен подкрепа за устойчивите идеи и решения, през 2017 г. Загорка Зелен Фонд ще изпълни поетия ангажимент
да реализира в Стара Загора Зелена автобусна спирка „Виритас“
– проекта-победител от конкурса през 2016 г. Компанията ще инвестира средства за реализирането на иновативната конструкция с озеленен покрив, като мястото за реализация на проекта е съгласувано с Община Стара Загора.
Загорка Зелен Фонд е дългосрочен проект на „Загорка“ АД в България, който компанията развива с голяма отговорност. Загорка Зелен Фонд е част от корпоративната социална политика инкорпорирана в платформата на „Хайнекен“ – „Създаваме по-добър свят“.
– Бил ли сте в България преди да оглавите „Загорка“ АД, какви са впечатленията Ви от страната?
– България е наистина страхотна и много красива страна. Радвам се, че имам възможността да бъда тук. Много ми се иска да обиколя повече места, но тъй като графикът ми е доста натоварен най-често ми се налага да пътувам между Столицата на България и Столицата на бирата – София и Стара Загора.
Бизнес климатът в България в нашия бранш е динамичен, но и благоприятен за нови възможности
и иновации. Ето защо и ние се стремим да вървим в тази посока, да търсим нови начини за връзка с нашите клиенти, да предлагаме нови вкусове и да създаваме нови изживявания. Разбира се, основно за нас е да правим любимата на всички българи бира по устойчив начин. Защото силно вярваме, че успешният бизнес е устойчивият бизнес.
– Как обичате да прекарвате свободното си време, имате ли любими кътчета от България, какво Ви харесва от кухнята, природата …
– В свободното си време, което напоследък е все по-малко, обичам да чета.
Като човек, който оценява хубавата храна – се наслаждавам на българската кухня и се стремя да опитвам нещо ново от менюто, обикновено препоръчано от мои колеги и приятели.
Харесвам ръчно приготвения българския хляб
имам специално място, което посещавам винаги когато идвам в Стара Загора.
НБП, Радослава РАШЕВА