Тази вечер стартира „Нощ на индустрията” – първото по рода си събитие в България, което се провежда в Стара Загора. Инициативата е на Сдружение „Мост между поколенията” и e насочена към запознаването на младите хора с възможностите за кариерно развитие в производствени предприятия в региона.
На официалното откриване медийният партньор „Национална бизнес поща” бе представен от Радослава Рашева, отговорен редактор на НБП. Медийното партньорство с „Нощ на индустрията” е пресечна точка на две от магистралните направления на Медиен конгломерат „Национална бизнес поща” – подкрепата за младите и работата с бизнеса и предприемачеството, сподели тя. Само от началото на тази година ние сме организирали и подкрепяли множество младежки инициативи. За 24-и път поред сме партньори в традиционната Януарска младежка художествена изложба, която се превърна в едно от най-устойчивите културни събития, организирано като гражданска инициатива. Продължава и проектът ни „Младите в атака”, като един от неговите акценти е оригиналната ни стажантската програма. Радвам се, че нашият стажант Николай Влаев не само ще участва в един от туровете по програмата на „Нощ на индустрията”, но и ще направи първия си стажантски репортаж, допълни Радослава Рашева.
Тя изброи и част от другите инициативи на медийния конгломерат, свързани с младите хора. Сред тях е проведеното обучение по проект на ММЦ-Стара Загора „Интегритет, развитие и успех чрез граждански активизъм”, както и подкрепата за събитието „Младежко поле за граждански активизъм”, организирано от Младия кмет на Стара Загора Никола Кирилов и МОС.
В областта на образованието и културата подкрепата ни към присъствието на младите хора в НБП е била винаги безусловна. През тази година това се видя по изключителен начин в специалното ни издание „Празнична поща”, посветено на 24 май. Младите ни приятели и, смело мога да ги нарека – колеги, бяха автори на голяма част от публикациите… Добри автори, на добри, интересни публикации!
Ще припомня, че бяхме съорганизатор на Шестия национален конкурс за млади журналисти „Гео Милев”. Медийният конгломерат имаше свое представителство в журито и при отразяването на Националния патриотичен конкурс за млади таланти „Ще обичам аз от сърце таз земя и тоз народ” на Второ основно училище „П. Р. Славейков”. Към тези събития могат да бъдат добавени и медийните партньорства в национални младежки форуми, сред които и „Нощ на индустрията”. Традиционни са нашите дарителски акции на книги за училища, подаряваме книги и като награди за млади хора с постижения в различни сфери. Особено място отделяме и за представяне на младежките успехи в математически, филологически, исторически, географски и други състезания, както и за постижения в спорта. Опитваме се не само да информираме, но и да разкриваме характерите, които са причина за постиженията, допълни Радослава Рашева.
Тя уточни, че в момента Медиен конгломерат НБП изпълнява и поредния си издателски проект – документирани разкази от първо лице на Младите кметове на Стара Загора, които се избират вече 28 години за празника на града – 5 октомври. Проектът се реализира от издателство „Постижения” под ръководството на Петър Драгиев.
Както писахме и в последния брой на вестник „НБП” преди дни, за нас младите не са просто НА ФОКУС, т.е. обект на внимание, те са ВЪВ ФОКУСА, т.е. самите те субект на действие! Затова са не само наши единомишленици, но и партньори, изтъкна отговорният редактор на НБП.
За мен е особена чест и радост прякото ми участие във всички изброени проекти – като ръководител или главен координатор. Тук е мястото да отбележа ролята на вдъхновяващата енергия на Виктория и Станимир Стоянови в развитието на двете направления, каза още Радослава Рашева.
По отношение на приноса ни към българския бизнес, не смятам за необходимо тук да се презентира. Той е ясен на всички, защото е мисия с 35-годишна история. И все пак бих акцентирала, че от началото на годината Медиен конгломерат НБП продължава проект „Предприемчивите” – част 2 и 3, който представя постиженията на изявени личности в областта на бизнеса. Ще отлича и нашето партньорство към Националната менторска програма за жени предприемачи и към форума за женско предприемачество „Арена на дамския бизнес”. На тазгодишното издание на АДБ отново младите и бизнесът бяха събрани, тъй като бе дадена възможност на един от най-изявените ни стажанти – Йоана Попова, не само да присъства, но и да участва в отразяването на събитието. С редица от участниците в днешната инициатива ни свързват дългогодишни и многообразни партньорства в полза на развитието на бизнес средата и на младежкия активизъм. За нас е чест и удоволствие, че сме успели да изградим връзка и с други организации, сред които Фондация „ЗА добрите примери в бизнеса”, ТПП-Стара Загора, Инвест Стара Загора, Тракийският университет и др.
Където сме ние, там е и успехът, отбеляза Радослава Рашева.
В заключение тя потвърди готовността на Медиен конгломерат НБП за партньорство в бъдещи инициативи, подобни на „Нощ на индустрията”. Пожелавам успех на организаторите и в другите градове, където се предвижда провеждането на събитието, допълни Рашева.
„Нощ на индустрията“ бе открита от Даниела Пеева и Гена Събева, инициатори на събитието. Приветствени думи отправиха и партньорите на инициативата, сред които и зам.-кметът на община Стара Загора Радостин Танев. Представени бяха и участниците в инициативата – 6 производствени предприятия от Стара Загора и Казанлък.
Виж още:
Стара Загора даде началото на „Нощ на индустрията” в България
Гимазисти на „Нощ на индустрията“: Дойдохме да видим предприятията, да научим за тях
NBP.bg