Без мерки за развитие, оцеляването е илюзия, убедени са във „Валента 99“ ЕООД
Според екипа на „Валента 99“ ЕООД, с управител Мария Генова, 2013-а е годината на декоративните мазилки, като най-търсените от клиентите са мазилките с блясък.
Магазинът на „Валента“ в Стара Загора през годините се утвърди като място, на което клиентът винаги получава качествени продукти на водещите в бранша европейски и световни фирми.
Постепенно хората разбраха, че качеството пести средства. Ако например говорим за боя, то тази, която купят от нас, ще покрие повърхностите само с едно или максимално с две минавания, за разлика от продуктите с ниско качество, които не гарантират добър ефект дори след поредица минавания. Да не говорим, че по решение на собственичката г-жа Генова, предоставяме маркови бои на половин цена. Това правим при смяна на вида на опаковката от фирмата-производител и тогава същата боя, но със старата опаковка я изваждаме от магазина. В момента също имаме добър избор. В същото време качеството спестява на нас рекламации, главоболия, негативни изживявания, разказва Радослав Кълнов, който работи във „Валента“ от основаването й.
Екипът е изключително доволен от водената пазарна политика, която съчетава възможността за оцеляване на пазара с развитие. Убедени са, че без мерки за развитие оцеляването е илюзия. Преди старта на сезона са осигурени нови продукти, включително декоративните мазилки и бои на „Вехро“ – най-добрата гръцка фирма, която е една от най-добрите и в Европа. „Реведил“, „Джорджо Грейсън“, „Алпина“ са част от новите марки-предложения към клиентите. Не са забравени и продуктите на българските компании: „Оргахим“, „Мегахим“, „Боро“, „Терезид“.
Необичаен е и начинът, по който „Валента“ предоставя не просто продукти, а и цялостна услуга. Всяка покупка в магазина означава информация за разходни норми, технология на работа с продуктите, възможности за комбиниране на продуктите. Прави се с цел клиентът да знае какво точно да изисква от майсторите си. Препоръчват се и майстори, доказали качество и икономичност в работата си. Дори хора, закупили бои и мазилки от други магазини, навестяват „Валента“ с молба да им бъде препоръчан изпълнител, а екипът на магазина не връща никого. Дори без пряка търговска полза в конкретния момент, важен за фирмата е имиджът й на добър и лоялен партньор, важни са контактите и спечеленото доверие.
Все повече се налагат екологичните, противоалергични бои, предлагани от „Валента“. Интересна е и инициативата водещи фирми-производители да правят презентации в магазина. До края на март презентация ще имат „Денел“, през следващите два месеца – „Ревизио“ и „Джорджо Грейсън“.
Актуалната цветова гама сред боите за дома е съчетание от сиво, графитено, бяло и черно, опушени разцветки. По-смелите с удоволствие пробват пепел от роза и цвят „горчица“, превзел европейската интериорна мода.
Мария Генова не спира насред път. Тя и екипът й работят в момента по възможността да предлагат цялостни интериорни проекти на клиентите.
По време на криза не се гони толкова печалба, гонят се качество, доверие, пазарен дял, убедени са във „Валента 99“ и с удовлетворение се радват на успеха си.
НБП, Живка КЕХАЙОВА