Реки от бира потекоха вчера по платформите около круизния лайнер „Коста Конкордия“ и по остров Джилио, съобщиха световни и български медии. С бирфеста над 500 инженери и техници отпразнуваха изправянето на катурнатия на 13 януари 2012 г. луксозен гигант.
По предварителни сметки операцията струва около 500 000 млн. евро. Планира се с помощта на цистерни с въздух може би през следващата пролет корабът да бъде извлечен за нарязване на скрап в някое италианско пристанище.
В крайна сметка от скрапа може да се родят и нови кораби. И да опре до бутилката с шампанско, а не до бира – при пускането на вода. Но по-важно е раждането на нови капитани, които да не приличат на последния капитан на „Коста Конкордия“ Франческо Скетино. На въпросния 13 януари безхаберникът-гуляйджия, за да впечатли атрактивна пасажерка, опита да прекара огромния кораб на 50 м от острова и го натресе в скала. 32 души станаха жертва на веселяшкия кретенизъм на Скетино. След изправянето на кораба ще търсят телата на още двама пасажери, смятани за изчезнали.
Затова, за да има по-малко аварийна скръб и скрап, новите капитани трябва да са безкрайно далече от Скетино. Нека са по-близо до старите морски вълци, дори и от киното. Но такива като капитан Джак Обри, героя на Ръсел Кроу от филма „Господар и командир“.
NBP.bg, Петър ДРАГИЕВ