Ранното застудяване тази година напомни на шофьорите да прегледат работоспособността на парното. За съжаление, много хора се сещат за радиатора си, когато застудее. Но трябва да знаят, че радиаторът се сменя много трудно в студеното време. Не чакайте температури под нулата, казва Добромир Дачев, управител на „Пламък рейсинг“ ЕООД-Стара Загора. Експертът обяснява, че при стари автомобили съществува реален риск по време на демонтажа на таблото, който съпътства операцията, редица детайли от пластмаса да се счупят. Те стареят и стават много крехки с натрупването на възрастта, припомня Дачев.
Профилактиката на парното изисква смяна на филтъра на купето. Това е гаранция и че стъклата няма да се запотяват в студените дни и нощи, което помага на шофьора както за комфортно, така и за безаварийно пътуване. Има капризни автомобили, на които той е отвън и лесно се запушва, направо образува кал, която спира преминаването на въздушния поток, обяснява специалистът. И допълва – не го неглижирайте.
Много важен за добра работа на парното е и антифризът. Той също често се неглижира, но водачите на МПС следва да са информирани, че ако возилото им е произведено до 1990 г., трябва да сменят антифриза всяка година. Охладителните системи на старите возила са силно амортизирани и това налага промивка на охладителните системи. В тази връзка внимавайте какви препарати използвате за манипулацията – силно агресивните може да увредят херметичността на системата. Същото може да се случи и ако използвате некачествени препарати.
При по-новите коли антифризът следва да се сменя на 3 години, по преценка на механика – от 3 до 5 години. Замърсеният антифриз понижава силата на отоплението. Той е пряко свързан и с охлаждането на автомобила, припомня автоекспертът. За добра работа на парното и комфорт през предстоящите студени месеци проверете и дали топлият въздух в купето е наличен във всички изходи.
НБП, Дима ТОНЕВА