Без нея всеки бизнес ще бъде надминат от конкуренцията
– Г-жо Столарска, Вие сте собственик и управител на „Керът Солюшънс“ ООД – софтуерна компания, която предлага висококачествени услуги в сферата на софтуерната разработка, дигиталния маркетинг, и други. Програмирането и технологиите често се възприемат като стереотипно мъжки професии. Как се чувствате като жена в този бранш?
– От 7-ми клас се занимавам с програмиране и софтуерна разработка – това са били моите интереси още от ранна възраст. Не смятам, че програмирането е запазена марка само за мъже. Всъщност, моят избор беше вдъхновен от майка ми, която също е програмист. Днес в нашата индустрия все повече жени намират своето място, и това вече не е нещо необичайно.
През годините съм работила в различни компании – както големи, така и бутикови. Постепенно започнаха да идват запитвания от познати за решаване на разнообразни софтуерни проблеми, което ме подтикна през 2016 г. да създам собствен бизнес. Основах „Керът Солюшънс“ ООД като софтуерна фирма, която в момента помага на бизнеси в различни сектори в процеса на дигитализацията. Ние предлагаме услуги като софтуерна разработка, уеб дизайн, дигитален маркетинг, графичен дизайн и PR.
– На събитието „Арена на дамския бизнес 2024“ имахте презентация на тема „Software: Отключете потенциала си – силата на дигиталната трансформация“. Защо смятате, че дигиталната трансформация е ключова за всеки бизнес?
– Без дигитална трансформация, един бизнес трудно би останал конкурентоспособен в бъдеще. Всяка фирма може да продължи да функционира и без да инвестира в дигитализация, но рано или късно конкуренцията ще я изпревари.
Няма сектор, който да е изключение от необходимостта от дигитална трансформация. Тя е жизненоважна за производствени предприятия, фирми в сферата на човешките ресурси, и за всеки бизнес, който иска да расте и да подобри процесите си.
– Вие сте избрали да развивате своя бизнес в България. Срещате ли трудности в родната бизнес среда?
– Всичко зависи от начина на работа. При нас най-важното е доверието на клиентите ни. Установихме, че рекламирането и показността сами по себе си не са достатъчни. Нашият успех се дължи на вниманието, което отделяме на клиентите си, и на желанието да им помагаме при решаването на техните проблеми. Това ни помага да изграждаме дълготрайни партньорства.
– Какви са вашите клиенти?
– Нашите клиенти са от различни сектори – малък и среден бизнес, както и големи корпорации, както в България, така и в чужбина. Фирми, които искат да се развиват. Можем да се похвалим със създаването на комплексни системи и мобилни приложения, както и ecommerce.
– Как оценявате участието си в „Арена на дамския бизнес 2024“?
– Участието ни беше изключително полезно. Стремим се да споделяме нашите идеи с хората, да демонстрираме какво можем да предложим и да създаваме нови партньорства. Събитие като „Арена на дамския бизнес“ ни срещна с правилните хора и ни даде стимул за нови стъпки напред.
Ние искаме да продължим да си партнираме с менторите, които подкрепят българския бизнес, управляван от жени. Защото в България това не е лесна задача.
Лично аз винаги се осланям на позитивното мислене и вътрешната мотивация. Ако човек се предаде, той вече е загубил. Двигателят трябва да бъде вътрешното „аз“, което ти помага и те мотивира да вървиш напред. Споделям виждането, че всеки проблем е предизвикателство, и всяко време, отделено за клиент или процес, дори ако не носи незабавна финансова полза, е инвестиция в нашия труд.
NBP.bg, Радослава РАШЕВА