Иван Ангелов е роден на 17 ноември 1955 г. в Панагюрище. Основава фирма „Градус“ през 1992 г. заедно с брат си Лука Ангелов. Фирмата притежава също така известния производител на олио „Бисер Олива“ и винарската изба „Анжелус естейт“.
Женен е и има три деца: Ангел, Поля и Йоана. Синът му Ангел Ангелов ръководи търговския и маркетингов отдел на фирмата, който се намира в София.
Хората, които работят с него казват, че освен далновиден търговец, е и много добър човек. Обича да става рано и да е сред първите в офиса, а често си тръгва заедно с последните работници. Държи да изпипва всеки детайл и да е в течение на всичко, което се случва във фирмата.
Подпомага различни каузи и не намира за нужно да говори за това. Държи много на семейството си и умее да се радва на дребните неща.
***
– Г-н Ангелов, честита награда „Агробизнесмен на България 2015 г.“! Какво означава за Вас това отличие, как го приемате?
– Това е едно важно отличие. Отличие, което сме постигнали с много труд. Когато трудът ти е признат и оценен това винаги е приятно в личен план,
а в бизнес план те задължава не само да запазиш нивото
но и да вървиш напред и нагоре.
– „Градус“ е най-големият производител на птиче месо в България и категоричен пазарен лидер. Как се превърнахте в такъв основен фактор? Как се разви бизнесът през годините? Какви са перспективите?
– Аз и брат ми Лука Ангелов основахме фирмата през 1992 г. Вложихме много усилия и желание да се развиваме, но това, което винаги е било на първо място е мисълта, че
трябва да предлагаме само най-доброто, на което сме способни.
Така в течение на годините се превърнахме в най-големия производител на пилешко месо в България с около 30 хил. т пилешко месо годишно, с изградено име и създадохме трайно доверие у клиентите ни.
Нашите продукти се произвеждат в затворен цикъл, който гарантира, че на всеки един етап
високите стандарти на компанията се спазват безкомпромисно.
Имаме фуражен завод, люпилня, ферми за родителски стада и ферми за угояване на бройлери, а кланицата ни е най-голямата на Балканите и сред най-големите съоръжения за добив и преработка на бели меса в Европа. С всичко това зад гърба си, така да се каже, можем със сигурност да кажем, че даваме най-доброто на нашите клиенти.
В „Градус“ работят над 1200 души, които също са важна част от нашия успех
защото и благодарение на техния труд фирмата ни е лидер в производството на пилешко на нашия пазар.
-Имате и сериозен износ, как се печелят пазари?
– Първо трябва да се утвърдиш на родния пазар. Нещо, което вярвам, че сме направили. След това трябва да имаш безкомпромисно качество. И накрая, но не на последно място,
трябва да намериш подходящи партньори.
Такива, на които да можеш да разчиташ и да знаят, че и те могат да разчитат на тебе.
-Имате и други сериозни бизнес проекти – холдингът ви произвежда и олиото „Бисер“, имате винарна, производство на биогаз… Какви са мощностите, продуктите, пазарите, перспективите?
– Както вече споменах, за нас основното в бизнеса е да правим най-доброто, на което сме способни и това важи не само за „Градус“, но и за останалите ни фирми.
Качеството на продуктите на „Бисер Олива“ се контролира в собствена лаборатория
а заводът ни преработва 200 хил. т слънчогледово семе на година. Прилагаме системата HACCP, а олиото ни е сред малкото сертифицирани по IFS. „Бисер“ е първото олио в България, бутилирано в защитена среда.
Винарната ни „Анжелус Естейт“ е разположена в близост до язовир „Жребчево“ край Нова Загора. За нея мога да ви изредя много чисто статистически данни:
разполагаме с 1065 дка нови лозови насаждения
включващи червени (Мерло, Каберне Совиньон, Каберне Фран, Сира и Пети Вердо) и бели (Шардоне, Совиньон Блан, Траминер и Вионие) сортове грозде. Можем да преработваме 650 т грозде и т.н., и т.н. Но основното при правенето на виното е емоцията, която трудно може да се предаде с думи. Може би защото човек произвежда вино от хилядолетия и правейки вино се чувстваме част от тази традиция, но това не е обикновен бизнес.
Що се отнася до завода ни за производство на биогаз, то той е логично продължение на стремежа ни напълно да затворим производствения цикъл. Затова
започнахме от птичия тор да произвеждаме биогаз, а от него – ток
И тъй като той е в непосредствена близост до фуражния ни завод, произведената топлинна енергия се ползва в него. А произведената електроенергия е присъединена към електроразпределителната мрежа. Остатъците пък от това производство се ползват за наторяване на земеделските ни площи и така всичко започва отначало – зърно, фураж, отглеждане на пилета, складиране и оползотворяване на птичия тор.
И тъй като ние винаги се стремим да се развиваме и сме доказали, че можем успешно да навлизаме в нови за нас територии,
през 2016 г. ще излезем на пазара с нов продукт
За неговото производство и представяне пред нашите клиенти се готвим от края на 2013 г. и както винаги, правим най-доброто – пазарни проучвания, оборудване на световно ниво, дистрибуция. Смея да твърдя и една от най-силните рекламни кампании, излизали на българския пазар до момента. Нека останалото бъде изненада и за вашите читатели.
-От Ваша гледна точка какво е най-необходимо днес за развитие на бизнес средата у нас?
– Факторите са много и различни. Но като че ли в последно време на преден план излизат два –
подкрепата от страна на държавата и грижата за образованието и развитието на кадрите
в България. Защото, съдейки по сегашните трудности, които срещаме при намирането на кадри, това ще е основната спънка пред целия бизнес в близките години.
НБП, Радосвета СТОЯНОВА