казва Милен МИХАЙЛОВ, управител на “Алуминиум” ООД
– Г-н Михайлов, как се очертава пазарът през 2013 г., ако съдим по динамиката от първите месеци?
– По традиция в нашия бранш – алуминиева и РVC дограма, януари и февруари са слаби месеци, но тази година определено има раздвижване. Имахме работа и в тези месеци, а сега
с началото на пролетта активността е значително по-голяма
спрямо същия период през последните години.
– Каква беше вашата стратегия за отстояване на пазарни позиции?
– За да преборим свиването на икономиката, което засегна и нашия бранш, направихме ред стъпки и инвестиции. Инвестирахме в закупуването на ново и модерно оборудване, за да повишим качеството на предлаганите от нас изделия. Основните ни инвестиции са в допълнително обучение на кадрите ни, голяма част от тях са служители във фирмата от самото й създаване. Така гарантираме на клиента максимално добра услуга, а на фирмата – максимално висока ефективност.
Повишената ефективност намали себестойността на продуктите и услугите ни
В момента предлаганите от нас продукти са с едни от най-ниските цени в региона.
Разнообразихме и асортимента с вътрешни интериорни врати. Те са китайско производство, но качеството им е високо, а балансът цена/качество – оптимален за нашия пазар.
При MDF вратите най-важен е качественият монтаж
Забелязваме интересна и добра тенденция на пазара. За клиентите цената вече не е фактор номер едно при покупката.
– А кое?
– Основно е качеството, както на избрания продукт, така и на монтажа. Предпочитани са стъклопакети с нискоемисийни стъкла, които са
с много ниски показатели на топлопреминаване
а при използването на тройни стъклопакети, се повишават и звукоизолационните показатели. На пазара основно се предлагат профилни системи с фабрично екструдирано сиво уплътнение, с което изработката на дограмата става по-лесно и бързо. Но за нас това уплътнение не е достатъчно еластично, особено през зимните месеци, когато температурите са ниски. Затова ние
поставяме ръчно черно EPDM гумено уплътнение
което запазва своите еластични качества и при ниски температури. Цената е малко по-висока, но качеството е несравнимо и клиентите го ценят за което гарантираме с 5-годишна гаранция.
Сериозно инвестираме също в базата ни. Освен производствената и офис база, имаме два шоу-рума в Стара Загора – срещу фабрика “Наталия” и на ул. “Х. Д. Асенов” 87.
– Какво, според Вас гарантира на един бизнес разширяване на пазарните позиции?
– Ръководството на “Алуминиум” ООД съзнава, че просперитетът на фирмата, нейната стабилност и дори съществуването й зависят от нейните клиенти. Затова поставя клиента в центъра на вниманието на всички сътрудници на фирмата. Ние
схващаме клиента като наш партньор
и затова всеки наш сътрудник се стреми да удовлетворява изискванията и очакванията му. За реализирането на този принцип идентифицираме нашите потенциални и настоящи клиенти и непрекъснато изучаваме техните сегашни и бъдещи потребности. Стремим се към пълното им удовлетворяване, естествено при строго спазване на законовите и нормативни уредби в страната.
Разбрали сме, че
формулата за успеха е:
* работа с висококачествени материали на известни европейски и световни производители;
* опитни специалисти;
* конкурентни цени;
* максимална коректност към изискванията на клиентите;
* перфектно гаранционно обслужване.
Тази година “Алуминиум” ООД става на 10 години. За това време ние доказахме, че работим прецизно и партньорски с клиенти и доставчици, изградили сме екип от професионалисти, с които се гордеем. Това няма как да не се отрази на перспективата на фирмата ни и на успешното й развитие.
НБП, Живка КЕХАЙОВА