Министърът на младежта и спорта Красен Кралев идва за зонална среща в Стара Загора на 15 май
Красен Кралев е утвърден експерт в областта на публичните комуникации, основател и председател на борда на директорите на MAG Communications – група агенции за интегрирани маркетингови комуникации – 1992-2014. Бивш собственик на две от големите медийни интернет компании – „Алтернатив медия груп“ ЕООД, включваща bulgariautre.bg и 10 регионални новинарски сайта, и „Уеб медия груп“ АД, притежаваща едни от най-популярните марки в българския интернет – News.bg, Topsport.bg, Money.bg, Lifestyle.bg.
В младежките си години е национален състезател по лека атлетика и рекордьор на България на 20 000 м за юноши старша възраст. Бронзов медалист на Балкански крос през 1986 и 1987 г. Президент на Футболен клуб „Черно море“ от 1998 до 2001 г. и от 2003 до 2007 г. Председател от 2010 г. до встъпването си в длъжност като министър на младежта и спорта на Комисията по футзал към БФС. Избран през 2014 г. за председател на Сдружение спортни клубове „Черно море“.
От ноември 2014 г. е министър на младежта и спорта.
* * *
На 15 май министърът на младежта и спорта Красен Кралев ще се срещне в града на липите с бизнесмени, спортни мениджъри и представители на спорта от Стара Загора, Казанлък, Хасково, Сливен и Ямбол. Срещата е посветена на
публично-частното партньорство и инвестициите в масовия и елитния спорт
и ще се състои в зала 1 на комплекс „Верея“, с начален час 17 ч. Министър Кралев ще разкаже за лични практики и международен опит, ще изслуша и старозагорци.
Една от тезите на спортния министър е, че
спортът продава повече от секса
Че спортистите са най-добрите посланици на мисията на дадената марка. Най-разумната инвестиция за един бизнес е да спонсорира спорта. Няма по-добра реклама! В това се убедих още преди 11 години, когато ръководената от мен агенция MAG Communications организира спонсорството на Globul на националния отбор по футбол и много успешно реши основния комуникационен проблем на мобилния оператор, разказва пред в. „Капитал“ (12 май 2015 г.) министър Кралев. Тогава главното предизвикателство пред Globul бе
потребителите да я припознаят като българска национална марка
и да я отличат от конкурента „Мтел“. По тази причина аз и моят екип препоръчахме това наглед доста смело и нестандартно, но, както се оказа, успешно решение. Целта беше корпоративният имидж на Globul да се асоциира с националната гордост и ценности, които вълнуват и обединяват нацията.
Затова избрахме и слогана „Ела в отбора“
Проучвания показаха, че само за един месец този апел стана по-разпознаваем от корпоративния слоган, налаган с традиционните средства на рекламата в продължение на 2 години.
Спортният министър разказва и за спонсорството на националния отбор в периода 2004-2005 г. Разработихме цялостна комуникационна програма, свързана с мачовете на отбора и лицата на българския футбол. Кампанията не се изразяваше само в рекламни заставки по тв, брандиране на екипите и пана на стадиона.
Спонсорството се превърна в самостоятелна кампания
анонсираща подписания договор, в съпътстващи спортния календар активности и в мърчандайзинг акции, споделя министър Кралев. Разработихме специални услуги като „Футболен пакет за активиране“ с продукти на Globul и подаръци за потребителите. За пръв път футболистите от националния отбор се включиха като лица на кампанията. Резултатите от тази спонсорска кампания –
над 130% ръст на продажбите
надхвърлиха и най-оптимистичните очаквания на рекламодателя Globul. Същевременно сравнихме вложената сума за спонсорство с покритието на аудиторията. Резултатите показаха рекордно ниска цена на хиляда, а това безспорно доказа високата ефективност на кампанията. Поради големия успех Globul продължи да спонсорира националния отбор и да инвестира в спорта. Дори създаде своя национална програма за спонсорство в спорта, включваща футболните отбори „Литекс“ и ЦСКА, „Рали България“ (БФАС),
индивидуални спонсорства на Ивет Лалова, Григор Димитров
както и на клубове, турнири и други спортни прояви.
Спортистите са най-добрите посланици на стойностите и мисията на марката, настоява министър Кралев. Тяхната харизма ги прави предпочитани рекламни лица за компаниите. За пример – 107 095 174 лайка на Кристиано Роналдо срещу 20 826 208 на Хю Джакман във Facebook. Доходите им също го доказват. Според данни от списание „Форбс“ за 2014 г., приходите на спортистите от заплати, участия и рекламни договори превишават в пъти доходите на звездите на Холивуд:
Мария Шарапова – 70 милиона долара, срещу 37 милиона долара за Дженифър Лопес
Роджър Федерер – 52 милиона долара, срещу 39 милиона долара за Леонардо ди Каприо. Хората от бизнеса разбират прекрасно, че никоя компания не би инвестирала подобни огромни ресурси, ако няма нужната възвръщаемост.
Друг аргумент бизнесът да спонсорира спорта е и фактът, че
спортът предизвиква най-големия медиен интерес
За пример – докато сватбата на принц Уилям и Кейт Мидълтън се излъчваше на живо, се гледаше от близо 290 млн. души, а финалът на футболното първенство на FIFA World Cup през 2010 г. – от два пъти повече зрители – над 700 млн. души.
Според изследване на агенция ЕСТАТ за потребителските навици на българите, за прогнозата за времето в мрежата у нас се влиза средно по 1-2 пъти дневно, за новини от 2 до 3 пъти, за проследяване на спортни събития – от 4 до 7 пъти дневно.
По време на лекцията на министър Кралев в Стара Загора
ще бъдат показани кратки филмчета с Кубрат Пулев, Александра Жекова
и други спортисти, който разказват за това, какво са спечелили те като рекламни лица и какво техните спонсори от тях. Красен Кралев ще сподели и свои наблюдения за неособено добри практики – пример за „канибализация“ – изворна вода „Балдаран“. Очаква се да се чуят мнения и практики и на представители на бизнеса и спорта от Стара Загора, Казанлък, Хасково, Сливен и Ямбол.
Спортният министър ще даде и конкретни съвети за това как да се планира и реализира успешно спонсорство.
НБП, Дима ТОНЕВА