Ако запалителната бобина дефектира, оставате на пътя. Колата не може повече да запали и ви трябва пътна помощ, която да ви отведе до специализиран сервиз. Колко е продължителността на живот на тази автомобилна част, никой не може да каже. Все пак, по наблюдения в практиката, по-често този елемент от автомобила дефектира при коли, произведени преди 1995 г., обяснява дългогодишният автомобилен състезател Вилхелм Кънчев от Стара Загора. По-новите коли са с по-добро решение и по-рядко дават подобен дефект, допълва той.
Функцията на запалителната бобина е да подава ток към свещите. Когато й свърши животът, при резки температурни промени тя избива и „хвърля“ ток покрай себе си. Следствие на това изгаря, което става причина колата вече да не може да пали.
Патили с проблема споделят, че преди да изгори, се усещали едно леко „забиване“ на предницата на първа предавка при потегляне, след което всичко е нормално. Това продължава около месец преди да се стигне до диагнозата „изгоряла запалителна бобина“.
Тази част е отлят елемент и не подлежи на ремонт, обяснява Кънчев. Хубавото е, че не е сред най-скъпите авточасти. Цената й на пазара варира между 70 и 200 лв. За подмяна автомонтьорите калкулират труда си, заедно с диагностиката, между 30 и 40 лв.
Възможната причина за непалене на автомобила може да се крие и в друг елемент от запалителната система, в алармата (имобилайзера), в горивоподаващата система, или просто да ви е свършило горивото в резервоара.
НБП, Дима ТОНЕВА