Компанията спестила над 17 тона въглероден диоксид
„Загорка“, част от корпорация Heineken, се класира на трето място в престижния конкурс SDG Pioneers на Глобалния Договор на ООН. Класацията отличава бизнес лидерите, чиито изключителен труд допринася за постигането на значима промяна и въздействие по отношение изпълнението на политиките по устойчиво развитие. Оценяването на кандидатурите минава през четири етапа, включително вътрешен анализ, разглеждане от Централата на Глобалния договор, оценка от външно жури, като се вземат предвид амбициозните цели на компаниите и устойчивото им изпълнение.
„За нас тази награда е голяма чест и признание, че дългосрочните усилия, които влагат нашите колеги, партньори, клиенти и консуматори допринасят за това да създаваме по-добър свят“, коментира Катерина Кирова-Миланова, Мениджър „Корпоративни комуникации и устойчиво развитие“.
Изминалата година бележи ключови промени за „Загорка“ по пътя й към въглеродна неутралност и в изпълнение на целите от стратегията за устойчиво развитие, която развива вече повече от 10 години – „Създаваме по-добър свят“. Компанията се фокусира върху 3 основни компонента – Отговорна консумация, Социална отговорност и Грижа за околната среда, като осъществява инициативи от най-разнообразен характер, с които добавя стойност за своите служители, партньори и консуматори.
Една от най-вдъхновяващите стъпки за „Загорка“ е изграждането на собствен соларен парк в пивоварната в Стара Загора – първият по рода си сред пивоварите в България, който да предоставя енергия изцяло от слънцето чрез фотоволтаични модули. В готовия си вид соларният парк се състои от 2028 фотоволтаични панела със 730 кВ инсталирана мощност и разполага с 840 МВч/година производителност. За времето, в което функционира соларният парк, компанията вече е спестила над 17 тона въглероден диоксид, което е еквивалент на 25 дървета и 14 тона въглища. Затвърждавайки своята визия в грижата за околната среда, компанията продължава да намалява въглеродните емисии и за втора поредна година отчита 100% нулев отпадък в резултат от рециклиране и повторна употреба на отпадъците, генерирани в производство.
Компанията не спира да насочва усилия и в подкрепа на хората и местните общности, като допринася чрез различни активности в подкрепа на общността и околната среда. Значителен фокус за компанията остава насърчаването на отговорната консумация чрез посланието „Когато шофираш, никога не пий“ и безалкохолното портфолио Zero Zone, и с продължаването на партньорствата си с Мотоспорт Академия и European Endurance championship през изминалата година.
NBP.bg