Стихиите въздух и вода са мои и аз съм техен, казва още 28-годишният капитан с над 4000 часа в небето, инструктор на едномоторни самолети и инструктор на тип самолет – Boeing 737
Емил Аврамов е роден в София през 1994 г. Завършва английска гимназия в родния град, а след това – бакалавърска степен по авиационна техника и мениджмънт към Университета в Лийдс, Великобритания. Първият му полет е на летище „Пловдив“ на малък самолет „Цесна 150“, като част от обучението му за любител-пилот. Лети като любител-пилот и в Англия като член на авиационен клуб. Паралелно с университета завършва и професионалното си обучение за пилот. Кандидатства в над 60 авиокомпании по целия свят. На 21 години започва работа като втори пилот за най-големия превозвач (Ryanair) на пътнически самолет Boeing 737. Следват множество обучения, полети от Лондон и базиране в София, където се връща на 23-годишна възраст. Става инструктор на малки самолети в учебен център в България, където обучава пилоти.
През 2020 г., воден от интереса си към бизнеса и предприемачеството, реализира своя мечта от студентските години. Заедно с Ангел Абаджиев основава Peak Aviation Academy – първия в България център за дигитално обучение на пилоти.
Емил Аврамов още в ученическите си години работи като уиндсърф инструктор. Освен морето, другата му страст е планината и тази любов също продължава до днес. Но едно от първите му планински приключения е още на 15 години, когато изкачва връх Монблан.
Роден съм в София, през 1994 г. Обичам предизвикателствата и това ме е водило през целия ми живот досега.
Първата ми работа бе като уиндсърф инструктор в Турция на остров Гьокчеада
Още в началното училище родителите ми ме записаха на летен лагер по уиндсърф. За по две седмици, всяко лято ходих в Лозенец. Беше страхотно. Имах какво да правя, приятели, с които да израстваме заедно, и всеки ден от летния лагер имахме уроци по уиндсърф. След 2-3 години с тези лагери, условията в България стигнаха до своя лимит и от сърф училището ми казаха за острова в Турция. Там има няколко български училища и много българи, които карат, защото вятърът е силен и постоянен. Отидох с родителите си едно лято. От сърф училището ме поканиха на следващата година да бъда инструктор при тях и така започнах да прекарвам по цели лета там, сам на палатка на плажа.
Мога да кажа, че в ученическа възраст ваканциите през календарната година за мен бяха разделени – лятото – на море, а през зимата – да бъда на планина, за мен беше едно от най-прекрасните изживявания. Така се отдадох не само на любовта си към планината, но и по цял ден се занимавах със зимни спортове.
Когато бях на 14-15 г.,
воден от страстта към спорта и активния начин на живот, реших да опитам изкачване на връх Мон Блан
В интернет намерих група с водач, планирана за летния сезон. Приятелите ми от училище ме познават, знаят, че не ходя по дискотеки с тях, нямам никакъв интерес към алкохола и цигарите – все неща, с които младите изразяват себе си или стават част от общност. Е, воден от това да бъда различен като тийнейджър, аз реших да изразя себе си по друг начин и да надградя любовта към планината. Родителите ми винаги са били до мен и в решенията ми. Майка ми е „за“ всяка моя идея, баща ми е по-разумен и пресметлив. Та помня, че, като се върнах от изкачването на Мон Блан и като видя снимките, майка ми каза, че, ако е знаела какво ме чака, не би ме пуснала на тази възраст сам с непознати на това изкачване. Баща ми ме подкрепяше през цялото време в подготовката. Но той беше наясно, че се захващам с нещо, което е опасно и не е за подценяване. Аз
подхождах смело и без ясна преценка за риска. Мисля, че точно на това баща ми искаше да ме научи
Идеята да стана пилот се зароди, докато учих в английска гимназия в София. В 9 и 10 клас се замислих, че средното обучение като етап скоро привършва и следва да избера посока в живота си. Харесвам физиката, логиката, а също и пътуванията. Исках да работя нещо, което е логично, а не абстрактно. Разучавах различни професии. Представях си как искам и как не искам да изглежда ежедневието ми след 5-10 години. Докато търсих в интернет интересни професии, ми попадна тази на пилот. Започнах да чета. Мислих си, че трябва да стана военен, но колкото повече време проучвах, толкова повече разбирах, че мога да бъда цивилен пилот. Има много начини да завърша обучение и така реших да комбинирам образование в чужбина с професионално обучение за пилот.
В семейството или сред роднините ми няма хора, които са били заети в авиацията. Майка ми има собствен бизнес от десетки години, а баща ми работеше в застрахователния сектор.
Срещнах разбиране от моите родители, имах подкрепа отвсякъде. Имах и несигурност дали това, което съм намислил ще стане
Много хора мечтаят за нещо в ранната си възраст, но не винаги стигат до тази цел в живота си. Но при мен се случи така, че я постигнах. Да бъда пилот не е било детската ми мечта. Даже не се сещам тогава какво съм искал. Авиацията изразява един от най-старите копнежи на човека – да полети. Да изследва и да предизвиква себе си. Аз просто разпознавам себе си в нея. И да, стихиите въздух и вода, са мои, и аз съм техен…
Завърших бакалавърска степен по авиационна техника и мениджмънт към Университета в Лийдс, Великобритания.
Първият ми полет бе на летище „Пловдив“ на малък самолет „Чесна 150“
като част от обучението ми за любител-пилот. Летях като любител-пилот и в Англия, бях част от авиационния клуб, където летях и на планери (безмоторни самолети). Учих в университета и паралелно завърших професионалното си обучение за пилот. Това ми позволи да кандидатствам за работа още през последната година в университета.
Кандидатствах в над 60 компании по целия свят. Още помня листа хартия, на който отбелязвах името на компанията, прогреса ми с нея като апликант и данните за вход в системата им за наемане на служители. На 21 години започнах работа като втори пилот за най-големия превозвач (Ryanair) на пътнически самолет Boeing 737. Последваха множество обучения, полети от Лондон и базиране в София, където се върнах на 23-годишна възраст. Станах инструктор на малки самолети в учебен център в България, където обучавах пилоти до края на миналата година.
Едва пък на 25 години станах и един от най-младите инструктори в авиокомпанията
Две години обучавах на симулатори новите пилоти, а и настоящите – капитани и втори пилоти, които преминават през обучения и проверки на всеки 6 месеца. Ако трябва да обобщя – капитан с над 4000 часа във въздуха, 3 години като инструктор на едномоторни самолети и 2 години опит като инструктор на тип самолет – Boeing 737.
През последната година в университета в Англия се запознах с момчета, които тогава започваха да учат за първа година там. Не са много българите, които учат авиационна техника в Англия, а камо ли точно в този университет. Но ние имахме късмет да се срещнем. И наблюдавайки какво се учи в Англия, у нас се създаде една мечта – да имаме един ден наш учебен център за пилоти, да се занимаваме с авиация, но да я развиваме в България.
Когато дойде ковид пандемията, трафикът на авиопревозвачите в световен мащаб спадна драстично.
Ако за деня имахме средно 1000 полета, те станаха изведнъж 10. Спадът бе над 95%
особено в първите дни и седмици на пандемията. Воден от интереса ми към бизнеса и предприемачеството и тъй като не мога да стоя на едно място и постоянно ми трябва развитие, си казах – сега е удобен момент да осъществим мечтата, която имахме преди години в университета. Разбира се, сам нищо не можеш да изградиш. Човек, който има идея, трябва да намери съмишленици, за да я развие. Един по един във времето организирах своите приятели и започнахме да реализираме учебния център за пилоти, с преподаване изцяло онлайн. Основахме Peak Aviation Academy заедно с Ангел Абаджиев.
По време на пандемията обученията за пилоти бяха преустановени, тъй като те изискват да бъдеш на място в учебна зала, където трябва да прекараш немалко часове, всеки ден, всеки месец… Тогава видяхме възможността ние да направим дистанционен теоретичен курс за любители пилоти, изцяло в дигитална форма. Нямаше такъв курс досега.
Изградихме учебния център от нулата
Целият процес започна през 2020 г. Няколко месеца бяха нужни, за да мине процедурата за одобрение от регулатора, който за нашата страна е Гражданска Въздухоплавателна Администрация. Получихме одобрение за центъра, както и за програмата, по която обучаваме пилоти. Реално самият бизнес чрез клиенти започна през месец декември 2020 г. Спомням си, че имахме трима кандидати – един българин и двама израелци, които просто ни чакаха да получим одобрение, за да започнат с нас. Така и стана. Те бяха първите ни клиенти, ден след като „отворихме врати” за работа с обучаеми…
Изготви: Радослава РАШЕВА
Цялата история на Емил Аврамов в очаквайте в първата книга от поредицата „ПРЕДПРИЕМЧИВИТЕ: КОД УСПЕХ“, която излиза от печат през месец декември 2022 г.