
Да бъдеш видян добре помага да си обезопасен на пътя. Това важи и през лятото, дори ако има много слънчево греене и дълги фази на дневна светлина. Защото, например, неблагоприятното разположение на слънцето (задно осветяване), дъжд, мъгла и други явления могат да влошат възприятието на водачите и другите участници в движението дори на дневна светлина. По-специално в такива ситуации е полезно, ако пешеходците и другите превозни средства се виждат по-лесно чрез силни цветове, висок контраст или светлина.
Широко разпространени са дневните светлини, които излъчват значително по-малко светлина от късите светлини и са насочени напред, вместо да осветяват пътя. Имат само функция за сигнализация и автоматично се изключват при включване на късите светлини. В Германия няма задължение за използване на дневни светлини в колите, а само препоръка. В различните държави има различни разпоредби за осветление, затова особено преди пътуване в чужбина за лятна ваканция, има смисъл да се информирате за разпоредбите за осветление, които се прилагат там.
Някои от тях се различават значително една от друга. Например властите в Скандинавия и Балтийските страни заявяват, че всички на пътя трябва да се движат с включени фарове през цялата година. В други страни като Италия, този регламент се прилага за всички пътища извън населените места. И в Португалия дори има задължителни дневни светлини за отделни маршрути.
Точно обратното е положението с мотоциклетите в Германия, както и с автомобилите – светлините на мотоциклетите трябва винаги да са включени през деня, за да направят двуколесното превозно средство по-видимо – това е предвидено в раздел 17 2а от германския Закон за движение по пътищата (StVO). Въпреки това не е задължително мотоциклетите да бъдат оборудвани с дневни светлини. Ако нямат късите светлини се включват през деня задължително.
Източник: auto-press.net