Виктор Крумов е роден на 28 октомври 1992 г. в София. Завършил е специалност „Оперно-симфонично дирижиране“ при проф. Деян Павлов в Национална музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ през 2019 г. Още по време на следването си през 2018 г. Виктор Крумов дебютира като диригент в Стара Загора, след като оркестрира оперите „Медиумът“ и „Телефонът“ от Джан Карло Меноти. След завършването си започва работа като диригент в Държавна опера-Стара Загора, а от месец март 2023 г. е диригент и на Общинския духов оркестър „Стара Загора“.
– Г-н Крумов, намираме Ви в чужбина. По работа ли пътувате?
– Не, докато говорим, съпругата ми Елена е до мен. Ние сключихме брак на 11 май. Оперната певица
Елена Мишинова е вече Елена Мишинова-Крумова и в момента сме на сватбена медена седмица
Много, много сме щастливи. В нея аз винаги намирам подкрепа и разбиране, а това е най-важното. Тя е страхотен певец и професионалист. Надявам се в скоро време да можем да направим нещо заедно. А защо не и с Общинския духов оркестър.
– Когато станахте диригент на Общинския оркестър, Вие казахте, че сте мотивиран да покажете на публиката един нов духов оркестър. Какво успяхте да направите за една година?
– Когато започнах да ръководя Общинския духов оркестър, първо исках да се запозная с репертоара, който свирят колегите, за да разбера върху какво се работи и какво се предлага на старозагорската публика. Трябваше да започнем отнякъде. След като опознах инструменталистите в професионално отношение, а и като група от хора с различен натюрел, но свирещи заедно, започнах постепенно да опитвам да разширявам репертоара. В началото го „отворихме“ с някои поп парчета. След това плавно и постепенно се обърнахме към по-леките джазови инструментални форми и започнахме да навлизаме в тях. Впоследствие забелязах, че
музикантите ни започнаха да се чувстват по-уверени в себе си
Може би голяма роля за това изигра и идването в оркестъра на един млад и талантлив музикант – Милен Стойков (Майк Сакс). Той дойде 9 месеца след мен и ми помага много във всичко. Така продължихме да разширяваме репертоара и преминахме към „по-сериозния“ инструментален джаз. Това, което се случи през последната година, мен лично ме кара да се чувствам удовлетворен. През март започнахме да подготвяме класическа програма върху операта „Трубадур“ от Джузепе Верди. Става въпрос за сюита с продължителност от около 20 минути, включваща най-силните моменти от операта. Аз я оркестрирах специално за този оркестър, тъй като познавам музикантите и спецификите на инструментите, с които разполагаме. Реших, че е време да се обърнем към класиката. Репетиционният процес за някои от колегите не беше никак лек, тъй като те не бяха се занимавали през живота си с класика. Но всички заедно някак си намерихме формулата и мисля, че се справяме. Колеги, които работят в операта, също помагаха.
Тук е мястото да кажа, че всички тези успехи нямаше да се случат, ако не бяха голямата помощ и подкрепа, които получихме от Община Стара Загора
На оркестъра бяха закупени три тромпета „Adams“ и един страхотен тенор саксофон. Огромно, безкрайно благодаря на Общината. Ние нямахме инструменти, на които да свирим, предишните бяха просто фалшиви. Надявам се, че и занапред малко по малко ще продължим с подновяването. Благодарение на новите инструменти, на новия репертоар, се промени цялостното звучене на Общинския духов оркестър. Той вече звучи по един съвсем различен начин. Виждам, че и колегите се чувстват добре и работят доста по-свободно. Защото, дори и да сбъркаш по време на репетиция, в това няма нищо страшно. Важното е да си даваме сметка за грешките и да не ги допускаме на сцената. Общинският духов оркестър в момента изгражда нов имидж и върви по нов път. Нека старозагорци да дойдат да го чуят на тазгодишното издание на джаз фестивала „Цветовете на джаза“ и ще се уверят лично в това.
– Какво ще бъде Вашето участие във фестивалната програма?
– Нашето участие ще е на 13 юни. Ще изпълним три малко по-сложни инструментални джаз пиеси. Това са „Free“, „Foul play“ и „The chiken“. Трите пиеси са класика в биг бенд репертоара. Който се занимава с това, знае за какво става въпрос. Радвам се, че ще можем да ги представим, да представим и нашата визия за тях. За фестивала съм подготвил една малка изненада, част от която ще ви споделя сега.
На сцената ще бъдем с певеца Борис Тасков и с Майк Сакс, но ще разширим присъствието на ритъм секцията и ще работим с трима перкусионисти
Мисля, че това ще създаде възможности за забавни музикални ефекти. Тазгодишните изпълнения на нашия оркестър ще са по-различни от миналогодишните и ще продължаваме да надграждаме. Убеден съм, че се справяме все по-добре, а надеждата ми е, че ще бъдем още по-добри.
– Кога публиката ще може да види на сцената сюитата с музика от „Трубадур“?
– Освен сюитата по „Трубадур“ заедно с духовия оркестър
ще направим още една сюита – по музика от операта „Аида“, която също е от Верди
Ще поканим и струнен квартет да се включи в изпълнението. Според мен, ще се получи интересно. Надявам се да можем да се представим с тази програма на нашата публика около средата на месец септември.
– Вашето пожелание към хората на изкуството, образованието и културата по случай 24 май?
– Пожелавам на всеки да намери своето просветление. Пожелавам си също да бъдем по-добри, по-смирени и да не спираме да търсим.
NBP.bg, Мадлен ПЕЕВА