Пристигаме в склада на „Брадърс комерс“ ООД тъкмо в момент, когато се товарят палети с месни и млечни продукти за Испания. Любопитстваме как старозагорската фирма е пробила на испанския пазар. Управителят Георги Георгиев обяснява, че става въпрос за емигрантската общност от България. На сънародниците им харесвал оригиналният български вкус на продуктите. Естествено, сред тях се намерили и търговци, които
решили да осигурят българско меню за общността
а и за испанците, които искат да опитат нещо различно и много, много вкусно. Така търговският път от Мадрид до Валенсия сам се проправил, без усилие от страна на „Брадърс комерс“ да прави износ.
Най-важната задача на старозагорската фирма, след тази да опази и предлага на потребителите оригиналните български рецепти и продукти от истинско месо и мляко, е тази за максимално разширяване на пазарната ниша на вътрешния пазар.
Към момента за 2014 г. увеличението на пазара им на морето е 70%
и продължават да ги търсят все повече партньори – заведения, които държат на добрата кухня, хотели, магазини. Развиват се добре и пазарите в София и Пловдив, където фирмата има позиции не от вчера, растат поръчките от различни региони на страната.
В момента, заради обилната паша и големия млеконадой, изкупната цена на млякото у нас е по-ниска, а това води до
много изгодна за потребителя цена на качествени сирена и кашкавали
Това, разбира се, ще продължи само до първите жеги, но „Брадърс комерс“ поддържат дълги позиции на суровините, внасят качествено мляко и от Германия. Новият кашкавал „Крес“, който вече е във фирмените магазини, е с изключителни вкусови качества. В момента е на едри разфасовки, но
съвсем скоро ще го има в малки разфасовки
Питаме не стихва ли интересът към катъците „Крес“, които се превърнаха в хит веднага след появата си преди време. Катъкът, приготвян по оригинална българска рецепта (не става въпрос за прецедено мляко), се оказа уникален продукт без сезон. През зимата от него се правят салати, през лятото е невероятно допълнение към доматите или възможност за лека вечеря, казва Георги Георгиев.
Събеседникът ни има
интересна визия за добрата икономическа формула за България
Според него е много по-важно управляващите, които и да са те наесен, да се заемат със задачата да се вдигне самочувствието на българите. Оптимистите сред народа ни, докато още ги има, трябва да бъдат използвани максимално за промяна на обществения психоклимат. Какви сме били, в какво сме успявали,
какво можем и сега да направим прекрасно
трябва да се превърне в теми на ежедневието ни. Нищо не може да стане с чудо. Не чудо ще задейства икономиката ни, нито пък чудодейни мерки. Да, има хора, които не харесват никого, дори себе си, и на тях няма как да им се помогне. Но ако останалите имат самочувствие и достойнство,
ще имат и силата да променят живота си по добър начин
Подемът във всяка една от сферите е възможен, когато мнозинството хора усещат подем в себе си, вяра във възможностите си, желание за работа и развитие.
НБП, Живка КЕХАЙОВА