До 15 септември безплатните учебници и помагала до 7. клас, осигурени от държавата, ще бъдат качени в PDF формат в т.нар. „дигитална раница“. Това съобщи просветният министър Галин Цоков, който днес свика национално съвещание с началниците на регионалните управления на образованието.
Всеки ученик ще може да ползва учебниците, избрани от неговите учители в собствения си профил в „дигиталната раница“.
Предвидено е от следващата година, когато учебниците до 12. клас също станат безплатни да бъдат качени в дигитален формат.
На 15 септември в първи клас ще влязат около 57 000 ученици. Още на следващия ден – 16 септември, ще започнат работа екипите за обхват, за да може всички деца, които на се тръгнали на училище, да бъдат посетени у дома, да се говори с техните родители и те да бъдат върнати в клас.
Министърът посочи, че през последните 7 години в клас са върнати около 80 000 деца, като 50 000 от тях са се задържали трайно.
Промените в националните външни оценявания са отворени за обсъждане – в една от наредбите (№10) е предвидена възможността децата, които са в болнични, карантинирани или имат смърт в семейството по време на НВО след 4, 7 и 10 клас, да могат да се явят на допълнителни дати със заповед от министъра на образованието, пише БНТ.
Тази сутрин на сайта на МОН публикуван и графикът на дейностите да следващата учебна година.
В момента протичат над 380 частични и основни ремонти в училища в цялата страна. По данни на регионалните управления по образованието около 38 ремонта ще продължат и след 15 септември, като е направена организация за обучението на децата.
От утре, 2 септември, в работата на групите на РУО и МОН, които обсъждат подобряването на учебния процес, за пръв път ще се включи и представител на училищния парламент.
„Искаме да чуем гласа на учениците, те най-добре знаят кои са основните проблеми, които стоят пред тях“.
Едно от основните направления на дейност през новата учебна година ще е разширяване на училищното самоуправление и участието на училищата във вземане на решения. По думите на министъра така ще се насърчи личностното и академичното развитие на децата.
„Важен проблем е свободата и академичната автономност на директорите и учителите. От гледна точка на възможността за използване на различни методи за обучение, на по-голяма самостоятелност в работата с ученици и стила на преподаване на всеки учител. За да може самото обучение да се адаптира към квалификацията и възможностите на всеки учител, така и към групите ученици“, поясни Цоков.
Източник: bntnews.bg