От 2018 г. розето на винения бранд „Булгариана“, произведено от „Вила Ямбол“, влиза в американската търговска верига „Total Wine“, измествайки френското. Добрата новина донесе Нина Патронска, изключителен представител за България на американската компания Grape&Barley и на създадения за популяризиране на българското вино в Америка бранд „Булгариана“.
Това е много голям успех. Представете си какво значи баер на веригата (оторизиран представител на търговска верига, който взема решения коя стока има най-голям шанс да бъде продадена и трябва да присъства на щандовете, в случая – специалист по виното), при това натурализиран французин, който смята, че французите са ненадминати майстори в производството му и до момента освен френско друго розе не е било обект на неговото внимание, да избере българско розе! Новини има и за „Гъмза“, която произвеждат за нас „Винал“-Ловеч, българският сорт на нашия бранд. Това е първият български сорт до момента, оценяван в САЩ, на който
Wine Enthusiast дава 89 точки, и който също влиза през 2018 г. в „Total Wine“
Възлагаме големи надежди и се надяваме тази оценка на винените специалисти да даде още по-голям тласък и за другите ни вина, коментира Патронска.
Успехите обаче не свършват с това. От тази година освен вината „Булгариана“, на пазара е още един бранд българско вино – „Rough day“ („Труден ден“). Той е създаден за голяма група консуматори в САЩ – повече от 75 млн. млади хора, активно работещи, които след работа минават през техните любими винени барове и пият по чаша вино. Виното има изключителен успех и веднага с появата си на американския пазар е забелязано от в. „Вашингтон поуст“, който прави публикация. Засега се предлага в сортовете шардоне и каберне, а в плановете на компанията влиза още през 2018 г. да се предложи и в трети вид – розе.
Според Нина Патронска, в Щатите сред червените сортове лидерството се пада на каберне, а сред белите – на шардоне. Те са двигателят на успеха на българските вина.
Цените на рафта за различните щати и вериги са между 8.99 и 15.99 долара за бутилка
„Булгариана“ вече се възприема като национален винен бранд на България в САЩ. Създаден е преди 5 години. Идеята е не просто българските вина да се настанят трайно на пазара в големите винени вериги, а да се даде и широка представителност на винените региони в България, на отделните сортове грозде, на най-добрите производители. Искаме, опитвайки хубавите български вина, американците да пожелаят да се запознаят с нашите винени региони. Да провокираме интереса не само към традициите във винопроизводството, а и към богатата история на България, към туристическите дестинации у нас. Радвам се, че дейността ни вече дава резултати. Има хора, които искат да посетят България, дори определени места, казва още Нина Патронска.
В момента вината на „Булгариана“ са позиционирани в големите вериги като „Total Wine“, „Costco“, „Whole Foods“,
във вериги ресторанти и винени барове в Мериленд, Вирджиния, Чикаго, Вашингтон – общо в 26 щата
Голям интерес към бранда има в Полша, Германия, Русия.
За 2018 г. акцентът ще бъде върху продължаване развитието на бранда. Предстоят много дейности и събития, за да се утвърди създаденият стил. Искаме българският производител да не минава още веднъж по пътя, който ние вече сме извървели, за да позиционира своите продукти на пазара. Достатъчно е да се обърне към нас и да ползва готовата вече формула, категорична е Нина Патронска.
Най-големият проблем на производителите е, че докато отделят голямо внимание на продукта, пропускат ролята на маркетинга. Обикновено те смятат, че високото качество е достатъчно, за да бъде търсена и наложена една марка. А всъщност за това трябва много да се работи и да се отделят значителни средства. Ние го правим за нашите брандове. От миналата година „Булгариана“ е в някои елитни и атрактивни ресторанти в България. Тук ние не се конкурираме с нито един производител. Целта ни е да бъдем
обединителна платформа, която да дава възможност на едно българско заведение
да има представителна извадка от най-добрите и най-продаваемите в САЩ български вина. До тях винаги могат да се подредят и собствените марки на нашите партньори производители, които има с какво да впечатлят българския и чуждия консуматор, добавя Патронска.
НБП, Таня ИВАНОВА