казва Виктория Караабова-Стоянова, съосновател и съпредседател на „Съвет по предприемачество и стартъп“ към БТПП в „Бизнес старт“ на Bloomberg TV
Жените в България са изключително образовани и интелигентни, но не си вярват достатъчно, рискуват по-малко и отлагат реализирането на бизнес идеите си. Това коментираха Виктория Караабова-Стоянова, съосновател и съпредседател на „Съвет по предприемачество и стартъп“ към БТПП и Мария Гинева, основател на работилничка „Бисквитките“, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Христо Николов.
Двайсет жени-предприемачи представиха вчера бизнес идеите си на форума „Арена на дамския бизнес“. Това е форум, който се провежда за четвърта поредна година, колкото години провеждаме вече и менторската програма за жени-предприемачи, уточни Караабова-Стоянова. Една от целите на „Съвета по предприемачество и стартъп“ е подкрепяне на женското предприемачество, а естествен финал на шестмесечна програма е „Арена на дамския бизнес“, където те излизат, за да представят вече готовите си проекти, продукти и услуги пред инвеститори, банкери и други финансови институции.
Форумът е отворен, като проектите могат да са на ниво идея, а могат вече да са реализирани в някаква степен или да търсят партньори за разрастване, каза гостенката. „Тази година 20 жени (от 57, записани в менторската програма – не всички се качват на „Арена на дамския бизнес“, защото не на всички им достига смелост) се представиха на форума. Лауреатката на гранта от 5 000 лева е Ваня Баракова, която работи в семейна компания „Ех, че вкусно“.
На второ място се класират два проекта, като единият е на фаза идея и е за създаване на площадка за ролкови кънки – нещо много популярно в Европа и по света. Третото място е за социалният предприемач, създател на Работилничка „Бисквитките“, каза Стоянова.
„Българските жени са едни от най-интелигентните и най-образованите жени в Европа, това сочат множество допитвания и проучвания. Има обаче една специфика – те по-малко си вярват и рискуват по-малко, може би заради социалните роли, през които им се налага естествено да преминават, като майка и съпруга. Жените често отлагат реализирането на идеята си, свързана с бизнес начинание в опасенията си, че могат да навредят на семейството си, че не е точният момент. Задават си въпроси не само дали си заслужава, а дали те самите заслужават успех. Тази програма има за цел да ги подкрепи по пътя им за реализирането на една мечта, която те често имат от години“, заяви Виктория Караабова-Стоянова.
„Ние влизаме в различни социални роли и минава време, докато узреем до това да правим бизнес. Това е така ако се сравняваме с мъжката половина от обществото ни. Имаме нужда от повече увереност и от някой, който да ни казва, че можем да се справим и от подкрепа“, потвърди Мария Гинева, основател на работилничка „Бисквитките“. „Съдейки по себе си мога да кажа, че всяка нова стъпка е свързана с колебание и наистина има нужда от някой, който да ти каже – да, ти можеш да направиш следващата крачка“.
Вижте целия коментар във видеото.
Източник: https://www.bloombergtv.bg/