Шаранът държи рекорден ръст около Никулден
Най-продаваният вид риба и за последната година си остава пъстървата. Тя все още държи челната позиция, независимо от голямото разнообразие от риба и морски деликатеси, което се предлага на българския пазар. Това сочат данните от проучването на тенденциите в консумацията на риба от българския потребител, изработено от Kaufland България. Според анализа, българинът предпочита родно отгледаните риби пред внесените от съседните държави. Данните сочат още, че предпочитаните в миналото шаран и скумрия постепенно са измествани от ципурата и лаврака. Отделно от стабилното потребление през цялата година, ръстът в продажбите на риба скача драстично около Никулден, като покрай този празник търсенето на шарана e рекордно.
Според анализа на най-големия ритейлър у нас, консумацията на риба в различните градове в страната е повлиянa от географските предпоставки, както и от чисто вкусовите предпочитания на клиентите. Първият избор в по-голямата част от страната е за пъстървата, но освен нея, в столицата най-купуваните видове риба са сьомга и лаврак. Най-предпочитаната риба в Пловдив и в Русе е пъстървата, следвана от шарана и скумрията. Във Варна много популярни са морските дарове като скариди и калмари, както и ципурата, а в Бургас предпочитанията са за черноморски улов, като топ артикул са мидите.
Вкусът на потребителите се изменя с времето, като пример за това е предпочитанието към сьомгата. Тази екзотична до преди 15 години риба, днес е неизменна част от българската трапеза. В момента, въпреки че по-нестандартните предложения се купуват основно по специални поводи или при посрещане на гости, скаридите, калмарите и октоподът присъстват все по-често в пазарските чанти на българина. Морският дявол, калканът, есетрата, както и по-големите видове лаврак и ципура също имат своето незаменимо място на българската трапеза.
NBP.bg