За нас това е поредното ново начинание в дейността ни, казва Васил АРГИРОВ, собственик на хипермаркети „Багира“
– Г-н Аргиров, какъв е акцентът на Вашата дейност в момента?
– Постоянно имаме нов дневен ред. Но в момента сме се насочили към откриване на нещо различно от нашата дейност. Вече е готова и до края на месеца ще започне да работи модерна автомивка.
Автомивката се намира до хипермаркет „Багира“, от западната страна
Така че старозагорци, нашите клиенти, гостите на града ще могат да се възползват и да имат чисти коли… Смятаме, че има ниша за тази дейност, хората разчитат да си измият колите по-бързо и да не чакат на опашки.
Автомивката е разположена на 2 дка площ. Като оборудване и дизайн е доставка изцяло от Италия. Само бетонът е българско производство. Ще бъде на самообслужване. Предвидени са 8 клетки за външно измиване, 6 клетки за вътрешно почистване, както и една автоматична.
В нея има робот за комплексно измиване и подсушаване – извършва се от машина
при пускане на жетони. Може да стоите в колата, или да излезете, за да гледате шоуто… Защото има цветен килим от пяна, която залива колата. Процедурата протича за 10 минути.
Коледният базар
Автомивката разполага с 6 прахосмукачки; машина, която изпира стелките; машина, която нанася вакса на гумите и ред други услуги за улеснение на нашите клиенти. Подготвили сме и чакалня с вендинг машини.
Това, което е интересно, че
автомобилите се измиват с омекотена вода и с пречистена до 90% със система за обратна осмоза
Това не е иновативно, но рядко се предлага като услуга. Но като технология автоматичната клетка с робота – няма такова съоръжение в града. Още повече, че това автоматично измиване става безчетково, само с високо налягане на водата и препарати.
Цената на услугите в автомивката е различна, според предпочитанията на клиенти и начина, по който той иска да измие колата си.
Една операция е 1 лв., обикновено се пускат 3 операции
Има много програми, клиентът може да си избере сам даден вариант.
– Каква е инвестицията в автомивката, какво Ви накара да направите крачка в тази посока?
– Още не мога да дам точни цифри за инвестицията. А защо го правим? Човек трябва да се развива и в други области.
„Багира“ се доказа с възможностите и качеството, които предлагаме
Канализирана е работата ни в хипермаркетите. Трябва да имаме нови начинания, с които да разнообразяваме дейността си. А така се оформяме и като комплекс. Както казах, автомивката ще бъде до „Багира“, но няма да бъде кръстена така, а „Колибри“.
– Защо „Колибри“?
– Според характеристиките на птицата – бърза е, много точна и качествено си върши работата. Така ще е и в нашата автомивка. Една кола няма да се мие 1 час, а максимум за половин час, а външно дори за 3-4 минути.
– Друго ново, с което ще изненадате Вашите клиенти?
– Новости имаме всеки ден. Въпреки че работим с над 120 000 артикула, ежедневно зареждаме нещо ново. Клиентите знаят, че ако търсят необходимото им за ремонти, за обзавеждане и др., могат да го намерят накуп при нас. Нашата гама от продукти е толкова голяма, всички са свързани един с друг, може да се пазарува комплексно.
Сега предстоят и други събития.
В края на месец ноември ще направим Черен петък в „Багира“
Подготвили сме намаления, продукти, които ще са със специални цени. Ще се проведе в три дни от 29 ноември (петък) до 1 декември (неделя).
Вече имаме коледен базар. Могат да се видят новости и доста допълнения, в сравнение с миналата година. За декември сме подготвили и други активности с намалени цени на определени стоки.
Ще предложим и интересни подаръчни комплекти
ще има какво да видят клиентите ни.
Не мога да кажа с една дума къде ни е силата или най-новото. Няма как при 120 000 артикула да откроиш един. Хубавото е, че при нас влизат цели семейства. Всеки намира по нещо. По-големият проблем е, когато се събират на касата, бюджетът е един, а всеки е напълнил своята кошница. Е, тук жените надделяват. Те са по-активни и по-напористи за покупки.
– Миналата година „Багира“ стана на 25 години. Това е четвърт век на пазара. Как успявате?
– Винаги с много труд. Коства ни и много нерви. Който си мисли, че в един бизнес можеш да си въртиш синджира на пръста – няма такова нещо.
Всичко става с много труд, постоянство, следене на стоките, на конкуренцията
Знаете, че в Стара Загора всички хипермаркети си направиха магазини. Вярно, ние бяхме първите, но това не ни помогна толкова, колкото нашата организация на работа и нашата стокова номенклатура. Работим с най-много продавач-консултанти от всички хипермаркети. Само в старозагорския ни обект работят 110 души. На всеки 20 кв. м има човек. При нас не задължаваме клиента да си купи, например, цял топ маркуч, ако му трябва 1 м. Не задължаваме да вземе и 10 м кабел, може и само 20 см да си купи. Това обслужване и персонална грижа за всеки клиент изисква много хора, задължава ни да ги имаме. И ги имаме, те са при нас.
– Най-тревожното в бизнеса?
– В цяла България проблемът са кадрите. Не безработицата, а това, че няма кой да работи. Няма по-тревожно нещо в момента за бизнеса. Друг е въпросът, че от училищата вече не излизат добре подготвени специалисти. Сега младите хора не влагат толкова усилия и не търсят професионалната си реализация в предприятия или учреждения.
Лошото е, че повечето гледат как да излязат навън. Мислят, че там ги чакат с отворени обятия
че няма да се налага да работят много, че ще вземат евра и ще живеят охолно. Не правят сметка, че там може да вземат повече пари, но и разходите им са по-големи. За съжаление, бързо се срещат с реалността в чужбина, но такава им е нагласата – че в България няма работа.
При нас всички кадри се ценят, всички минават обучение. Особено тези, които ще предлагат машини, техника. Обучаваме ги от нулата. Нашите консултанти наистина са консултанти, а не само продавачи. Познават артикулите и могат да обяснят подробно. Другото, което е задължително при нас – не може да се вземе нещо в затворено кашонче и след касата да се проверява дали работи. Всяка машинка се отваря пред клиента, проверява се, той я вижда, че работи и тогава минава към касите. Мотофрезите и всички моторни двигатели зареждаме с масло, с бензин, изкарваме ги отвън –
прави се демонстрация и хората си тръгват запознати
Това е задължително за нашите клиенти.
– Какво Ви зарежда с оптимизъм и Ви кара да продължавате всеки ден?
– Ние сме оптимисти, по рождение сме заредени. Постоянно съм сред клиентите и слушам техните реакции, това ми дава още повече оптимизъм. Като кажат – тук е много хубаво, тук може да намериш всичко, тук е мъжкият мол, ако ти трябва нещо – идвай тук, никъде другаде не го намерих, в „Багира“ го намерих – това ни кара непрекъснато да добавяме нови артикули и да работим по този начин.
NBP.bg, Радослава РАШЕВА