От 2014 г. всички нови автомобили в САЩ задължително ще „донасят“ за собствениците си на властите, записвайки пълна информация за движението на колата. Възможно е подобна стъпка да бъде предприета и в Европа, макар и след време.
Регистраторите на данни за пътно-транспортно произшествие, известни като EDRS, или „черна кутия“, се появяват за пръв път през 1990 г., когато General Motors ги представя като средство за контрол на качеството. Според The New York Times, днес 96% от колите имат някаква разновидност на черна кутия, скрита под таблото. Сега Националната администрация за пътното движение в САЩ иска да направи тази технология задължителна още в стандартното оборудване на всички нови коли в страната от догодина. Автомобилната черна кутия се различава от тази при самолетите. Последните записват непрекъснато разговорите и местоположението на самолета, докато при автомобилите се записва информация само в случай на катастрофа или при сработване на въздушна възглавница.Записващото устройство запазва данни за скоростта и положението на колата, работата на спирачките, силата на удара и задействането на предпазните колани и възглавници по време на катастрофата. Но още сега развитието на информационно-навигационните системи и електронни асистенции може да позволи на „информатора“ да събере огромен масив данни за собственика на колата, включително и от информационно-развлекателната система на автомобила. Според защитници на гражданските права в Щатите, записващите устройства дори днес са опасност от гледна точка на защита на личната информация. Въпреки че юридически те са собственост на собственика на колата, в законодателството на цели 14 щата съществуват положения, които позволяват на трета страна да получи достъп към съхраняваната информация с помощта на съдебна заповед. Сред лицата и организациите, имащи право на това, са правоохранителните органи, адвокати, участващи в углавно или гражданско дело, както и представители на застрахователни компании. Един от главните проблеми сега е липсата на ръководни принципи, затова как събраната информация може да се ползва и как да се организира достъпът до нея. Самите собственици и техните адвокати в съда нямат друг начин да получат принадлежащата им информация, освен чрез наличното само у автопроизводителя необходимо оборудване. Така те са лишени от възможността самостоятелно да я проверят и да оспорят показанията в съда. В момента американското управление по безопасността на пътищата подготвя нормативни правила, които да задължат автопроизводителя да осигури на собственика достъпни устройства за сваляне на данни от черната кутия в колата му, без да ги изтрива. NBP.bg